Rubberduck Media Lab utvider sin USA-satsning

Rubberduck Media Lab, en ledende leverandør av løsninger for mobil-TV, utvider nå sin satsning på det nordamerikanske markedet via etablering sør i California. Rubberduck er en del av det børsnotert Aspiro-konsernet, som er Nordens ledende aktør innenfor mobile tjenester.

Rubberduck har allerede kunder i Nord-Amerika som Fox Mobile Entertainment, MTV Networks og Thumbplay. Etableringen i Nord-Amerika skal både muliggjøre bedre service til eksisterende kunder og utgjøre grunnlaget for en ekspansjon i regionen.

Paul Childers er utsett til å lede den nordamerikanske virksomheten. Han har lang erfaring av ledelse og salg innenfor digitale medier internasjonalt, fra eksempelvis Entriq, Chello Broadband och UGC (Liberty Global).

– Vi er veldig glad for å etablere oss i USA og for at Paul skal drive den amerikanske satsningen. Paul har lang erfaring fra det digitale mediemarkedet og vil være en tilgang for våre eksisterende og nye kunder som ønsker å få ut sitt digitale innhold i den mobile kanalen, sier Ola Svartberg, administrerende direktør for Rubberduck Media Lab AS.

– Jeg er veldig glad for å få muligheten til å være en del av Rubberduck, som har lykkes i å bli en ledende leverandør av mobil-TV, framfor alt i Europa. I Nord-Amerika har Rubberduck allerede noen store kunder og vi ser nå hvordan interessen for tjenestene deres har økt. Trafikken fra de eksisterende kundene i USA økte med over 80 prosent det siste kvartalet og etableringen gjør at vi nå kan serve dem mer effektiv ved hjelp av lokal tilstedeværelse, sier Paul Childers, administrerende direktør for Rubberduck Media Lab Inc.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Kristin Breivik Eldnes
Informasjonsansvarlig Aspiro Norge