Aspiro ansetter ny leder for Community satsing

Report this content

Aspiro er i dag markedsleder innen mobile innholdstjenester i Norden. Community er et av de nye områdene Aspiro skal satses på fremover. Som et ledd i denne strategien forsterker Aspiro nå kompetansen innen området ved å ansette Ole Jørgen Torvmark som i dag er Adm.dir. i Aller Edge Media.

Ole Jørgen Torvmark er ansatt som Direktør for området Community. Dette innebærer at Ole Jørgen Torvmark skal ha ansvaret for Aspiro’s norske community Inpoc Home, svenske musikkcommunity Voolife og Inpoc Magazine, samt eventuelle nye oppkjøp. Ole Jørgen Torvmark vil ha sin daglige arbeidsplass i Oslo.

Ole Jørgen Torvmark har en solid bakgrunn innen digitale medier. I 2000 etablerte han Nordic Web Radio, et joint venture mellom SOL og Radio 1. Han har også vært ansvarlig for DAB-satsingen og Radio 2 Digital i norske Aller. Siden 2005 har han vært VD for Aller Edge Media som er en sammenslåing av Nordic Web Radio og Aller Digital Media. Aller Digital Media utvikler mobile innholdstjenester for sluttbrukermarkedet samt tjenester for lyd og video via internett og mobiltelefon til andre selskap. De seneste årene har Ole Jørgen Torvmark dessuten hatt ansvaret for utvikling av musikk- og communitysatsingen Moox samt radio- og TV kanalen Moox Live.

– Vi har stor tro på communities i mobilen og vi skal satse stort innen dette området. Jeg er veldig glad for at Ole Jørgen begynner hos oss. Han har gjort en veldig god jobb i Aller, der han blant annet har bygget opp Nordic Webradio med stor fremgang og ikke minst utviklingen av musikk- og communitysatsingen Moox. Jeg er overbevist om at Ole Jørgen med sin bakgrunn og kompetanse innenfor digitale medier og forretningsutvikling er rett person for å lede denne viktige satsingen, sier Gunnar Sellæg, tiltredende VD, Aspiro.

– Etter flere år med mange interessante oppgaver innen Allergruppen er det nå tid for nye utfordringer. Aspiro har som markedsleder en god startposisjon innen mobile innholdstjenester. Det er derfor veldig spennende og utfordrene og få være med å utvikle denne posisjonen med nye community-satsinger, sier Ole Jørgen Torvmark.