Aspiro hovedleverandør for TV3 Latvia

Aspiro Mobile Solutions har signert en avtale med TV3 Latvia om å være deres hovedleverandør av gatewaytjenester samt redaksjonelle og kommersielle brukertjenester. Det første fellesprosjektet blir et nytt TV-show som har premiere i slutten av 2008. Aspiro Mobile Solutions er en del av det børsnoterte konsernet Aspiro, som er Nordens ledende selskap innenfor mobile tjenester.

Samarbeidet med TV3 Latvia, som inngår i MTG-konsernet, skjer innenfor Aspiros nye satsning på Mobilløsninger. Avtalen omfatter billing- og gatewaytjenester samt ulike interaktive tjenester som blant annet vil brukes i TV-program. Slik kan brukerne for eksempel sende sms for å delta i avstemninger, quiz, konkurranser eller chattefunksjoner på TV.

Innenfor forretningsområdet Mobilløsninger jobber Aspiro allerede med Nordiske selskap som TVNorge, norske TV2 og TV3, Svenska Dagbladet, Aftonbladet og SBS Radio AB. Lokale kunder i Baltikum er nettsamfunnet Rate.ee, MTV Baltics, avisen Diena og det estiske radionettverket TRIO TSL.

– Aspiro har lokal tilstedeværelse i alle de baltiske landene og vi er markedsleder innen mobiltjenester i Baltikum. Avtalen med TV3 Latvia styrker vår posisjon i Baltikum innen Mobilløsninger, som er en av våre viktigste vekstområder, sier Gunnar Sellæg, administrerende direktør i Aspiro.