Aspiro inngår strategisk samarbeid med SBS Radio AB

Aspiro har signert en avtale med SBS Radio AB i Sverige gjeldende teknisk løsning og interaktive tjenester for TV og radio. Samarbeidet skjer innenfor rammen av Aspiros nye satsning på interaktive tjenester og vil bli levert på Aspiros nye tekniske plattform for forretningsområdet Business Solutions.

Avtalen omfatter billing- og gatewaytjenester, teknisk plattform og administrasjonsverktøy samt ulike interaktive tjenester som vil bli brukt i de ulike TV- og radioprogrammene. Slik kan brukerne eksempelvis sende SMS eller MMS for å delta i eksempelvis avstemninger, konkurranser eller chattefunksjoner på radio og TV. I SBS Radio AB inngår blant annet radiokanalene Mix Megapol, The Voice Radio, Vinyl 107, Rockklassiker og Radio 1075 samt TV-kanalen The Voice TV.

- Aspiro kan levere en løsning og interaktive tjenester som vi trenger for både TV, radio, internett og mobilt internett - på en enkel og oversiktlig måte. De er derfor et naturlig valg for oss, sier Simon Gooch, Online Director i SBS Radio AB.

Tjenestene til SBS Radio AB vil bruke en ny teknisk plattform som er utviklet av det oppkjøpte selskapet Mobile Entry. Løsningen muliggjør interaktive tjenester og integrasjon mellom ulike kanaler som TV og mobiltelefon.

- Business Solutions er en av våre vekstområder og interaktive tjenester vil være en ny og viktig satsning for oss fremover. SBS Radio AB er en viktig kunde for oss, de er langt framme i utviklingen og tenker innovativt på hvordan vi sammen kan finne løsninger som treffer publikum i de ulike kanalene. Ettersom musikk også er en av våre satsningsområder er dette en naturlig samarbeidspartner, sier Gunnar Sellæg, administrerende direktør i Aspiro.