Aspiro lanserer nordisk nettverk for mobil reklame

Report this content

Oslo 16. mars 2007. Aspiro Mobile Marketing er et av Aspiros nye satsningsområder. Selskapet lanserer nå et nytt annonseringsnettverk for reklame på mobilportaler og skal selge slik reklame for blant andre Aftenposten, Netcom, NRK og VG.

– Avtalene omfatter kommersielt annonsesalg på mobilportaler for å kunne tilby annonsører muligheten for å nå et stort antall forbrukere og med muligheter for frekvens og tidsstyring, sier Jan Erik Sørgaard, daglig leder i Aspiro Mobile Marketing.

Annonsesystemet vil håndtere alle formater og kunne tilby mange av de samme mulighetene annonsører i dag har på web annonsering. Aspiro Mobile Marketing tilbyr også annonsørene å sette opp kampanjesiter og ”call back” muligheter for oppfølging av respondentene. Dette kan også tilbys på nordisk basis for de annonsører som ønsker å gjennomføre nordiske kampanjer.

– De første kampanjene vil gå på luften i april og vi er i dialog med flere større siter i Norge, Sverige og Norden for øvrig, sier Jan Erik Sørgaard.

89 % av store annonsører planlegger å prøve mobil markedsføring i 2008 og over halvparten planlegger å bruke opptil 25 % av sitt markedsbudsjett på mobil reklame iflg en undersøkelse publisert av Airwidesolutions i februar 2006.

– For Aftenposten Multimedia er det viktig at annonsørene ser muligheten i mobil reklame. Det er liten tvil om at mobilen som reklamekanal kommer til å bli viktig i årene som kommer, og vi vil derfor satse ytterligere på wap.aftenposten.no for å gjøre den mer attraktiv både for våre brukere og annonsører, sier salgsdirektør i Aftenposten Multimedia AS, Svein Eriksen

– Vi i Netcom synes det viktig å legge tilrette for kampanjer på vår mobilportal. Vi merker nå stor nysgjerrighet fra markedet og får spørsmål fra markedet og vi er av den oppfatning at mobilen kommer til å bli en viktig markedsplass relativt raskt, sier divisjonsdirektør i Netcom, Sondre Aarrestad

– NRK ser på reklame på mobilsitene sine som mulighet til å oppnå inntekter og dermed kunne lage enda bedre mobilsiter i fremtiden, sier Christian Pettersen, salgssjef internett i NRK Aktivum.

– For VG Multimedia blir 2007 et startår for satsning på mobil reklame. Vi tror at annonsørene kommer til å få opp øynene for mobilen som en meget relevant kanal mye raskere enn de gjorde ift internett hvor dette tok nærmere 7 år. Det er ikke tvil om at mobilen vil bli en langt mer personlig og effektiv kanal enn flere av de kanalene annonsørene benytter idag, sier salgs og markedsansvarlig i VG Multimedia AS, Ole Sandbo.