Aspiro lanserer Robinsonklipp på mobilen

I forbindelse med TV3-premieren av Robinson på søndag lanserer Aspiro helt nye videotjenester til mobilen. Ved å ringe en videosamtale kan Robinson-seerne få tilgang til ekstra materiale fra produksjonen, klipp fra neste episode samt delta i konkurranser.

Aspiros datterselskap Rubberduck Media Lab er teknikkleverandør av tjenesten, som lanseres i samarbeid med TV3 og Active Loop Television.

Seerne vil via sin mobiltelefon kunne se klipp som ikke tidligere er vist på TV, forhåndsvisninger fra kommende episoder og i tillegg kan de også delta på Robinson-Quiz med premier.

– Dette er helt ny teknologi som ikke har vært i bruk i slike sammenhenger tidligere. Vi ser nå at markedet begynner å bli modent for denne typen tjenester og vi synes det er veldig spennende at vi har fått mulighet til å lansere dette i samarbeid med TV3 og Robinson-programmet, sier Tom Meier, Country Manager for Aspiro Norge.

– Active Loop Television har levert mobile interaktive konsepter på flere av TV3s egenproduksjoner og har på Robinson knyttet sammen SMS, WAP, videotelefoni og MMS for første gang. Vi tror forbrukerne nå er modne for denne type kryss-platform løsninger, sier Nikolai Fasting, Adm. Dir. i Active Loop Television.