Aspiro leverer ny musikbutikk på web til djuice og Telenor i Norge

Report this content

I forbindelse med at djuice ønsker å utvide sitt musikktilbud, har djuice lansert en ny musikkbutikk på web. Løsningen er utviklet og levert av Aspiro i samarbeid med Telenor. Med denne løsningen har Aspiro utviklet en virkelig dual download-løsning, der kundene kan velge å kjøpe sin musikk på web eller wap, og enkelt få tilgang til musikken både på pc og til mobilen.

- Den nye løsningen representerer det aller siste innenfor digitalt musikksalg, der vi kombinerer vår styrke på mobil med en satsning på web. Her knytter vi sammen kunnskapen vi har samlet gjennom en årrekke i et virkelig godt produkt, som er levert til djuice, sier Aspiros CEO Gunnar Sellæg.

Musikkbutikken inneholder over 700,000 låter fra plateselskap som Universal, SonyBMG, Warner Music og EMI samt Phonofile, Bonnier Amigo og et stort antall mindre lokale og internasjonale plateselskaper, og du kan søke etter album, artist eller direkte på en låt. Når låtene er kjøpt over internett og lagret på PC-en, får kunden automatisk en SMS med link til musikkbutikken på mobilen.

Alle låter man laster ned blir lagret i en personlig mappe; ”Min musikk”, slik at man alltid kan finne tilbake til det man har kjøpt – det være seg på mobil eller PC - og laste ned kostnadsfritt på nytt dersom man skulle miste eller bytte sin mobiltelefon eller PC.

- Aspiro har vært en meget profesjonell og kompetent partner. Vi er svært fornøyd med samarbeidet vårt med Aspiro, sier Klaus Sørland, musikkansvarlig i Telenor.