Aspiros datterselskap signerer intensjonsavtale med nøkkelkunde i Europa

Aspiros datterselskap Rubberduck Media Lab, en ledende global leverandør av mobil-TV og videotjenester for operatører og kringkastere, har signert en intensjonsavtale for oppgradering av en av sine tjenester i Europa. Avtalen ventes å være verdt 40-50 MSEK.

Intensjonsavtalen beskriver leveranse av tilleggstjenester til en av Rubberduck Media Lab sine nøkkelkunder samt oppgradering av kapasitet for å håndtere et økende antall samtidige seere. Kunden, en ledende internasjonal operatør, har opplevd økende interesse for mobil-TV i forbindelse med direktesendte sportssendinger på sine Europeiske markeder og vil bestille denne oppgraderingen for å håndtere den økte appetitten fra sluttkundene. Avtalen representerer en økning i nettoomsetting for Rubberduck Media Lab på 40-50 MSEK i løpet av de neste ett og et halvt år. Endelig avtale forventes klar i løpet av noen uker. - Denne avtalen er en viktig konsolidering av det som så langt har vært et meget vellykket samarbeid, men enda viktigere er det også et signal om at kundene er villig til å investere i mobil-TV på tross av de globale økonomiske vilkårene. Avtalen representerer også en betydelig omsettingsvekst innenfor en av Aspiros viktigste vekstområder, Mobil- TV, sier Gunnar Sellæg, administrerende direktør i Aspiro. Informasjonen er av en slik karakter som Aspiro AB (publ) skal offentliggjøre i henhold til svensk lov om børs- og clearingvirksomhet og eller lov om handel med finansielle instrument. Informasjonen blev offentliggjort den 8. desember 2009 klokken 8.30.

Tags: