Inpoc lanserer mobil-TV, først med Al Jazeera på mobilen

Inpoc er Norges største merkevare for mobil underholdning og i dagene myklanseres Inpoc mobil-TV. I tillegg til nyheter fra NRK, serier fra TV Norge og barne-TV fra Disney Channel tilbyr Inpoc også som eneste leverandør Al Jazeera på mobiltelefonen. Slik kan Inpocbrukerne følge nyheter også fra den arabiske leverandøren, på bussen, på stranda eller ute i parken.

Inpoc er en merkevare fra Aspiro, som er markedsleder på mobil underholdning i Nord-Europa og tilbyr blant annet ringetoner, musikk, mobilspill, bilder og filmer. I takt med utviklingen av avanserte mobiltelefoner og mobilnett lanseres nå også mobil-TV på Inpoc. Inpoc TV inneholder TV Norge, Disney Channel, Sports Illustrated, Al Jazeera, BBC World, VG TV, Lonely Planet, The Voice og egne Inpoc-kanaler med eksempelvis Ekstremskisport. I tillegg til kanalene i Inpoc-pakken får også kundene tilgang til NRK. Pakken koster 69 kroner i måneden inkludert datatrafikk, ingen andre kostnader påløper.

- Nå som kvaliteten på mobil-TV har blitt så god er det høy tid for lansering av vår egen tjeneste. Inpoc TV har noe for alle – og vi er også spesielt glade for å være først ute med Al Jazeera, som er en viktig nyhetskanal, ikke minst for de store minoritetsgruppene i landet vårt. Vi er glade for å kunne tilby dem og alle andre denne kanalen og resten av vårt tilbud direkte via mobiltelefonen, sier Tom Meier, Norgessjef i Aspiro.