• Aspiro/

Nordmann ny adm. dir i svensk børsselskap: Gunnar Sellæg overtar i Aspiro 1. mars

Styret i Aspiro AB, Nordens ledende innen distribusjon av mobile innholdstjenster, har idag ansatt Gunnar Sellæg som ny administrerende direktør. Han tiltrår jobben 1. mars 2007. Gunnar Sellæg har siden desember ledet den operative virksomheten i Aspiro. Sellæg etterfølger Johan Lenander, som går tilbake som styreleder i selskapet.

Gunnar Sellæg ble rekruttert til Aspiro i august 2006, og ble i desember utnevnt til COO. Før han kom til Aspiro var Gunnar Sellæg administrerende direktør for Aftenposten Multimedia. Som leder for Aftenposten Multimedia hadde han avsvar for noen av Norges mest interessante og fremgangsrike nettsatsninger, som E24, Aftenposten.no, Golf.no og Forbruker.no

Sellæg etterfølger Johan Lenander, som har vært administrerende direktør i Aspiro siden mai 2005. Lenander går tilbake til funksjonen som styreleder i selskapet. Lenander har sittet i Aspiros styre siden 2002, og vært drivkraften bak selskapets snuoperasjon og sterke vekst.

- Johan har lykkes med å bygge Aspiro fra en omsetning på knapt 4 MSEK i 1. kvartal 2003 til idag å omsette for mer enn 100 MSEK i kvartalet, med gode resultatmarginer. Vi er glade for at Johan vil fortsette å bidra til Aspiros videre utvikling gjennom sin rolle som ny styreleder, sier Erik Mitteregger, styreleder i Aspiro.