Platekompaniet og djuice velger Aspiros løsning for digital musikksatsning

I forbindelse med at Platekompaniet og djuice etablerer en felles digital musikkbutikk har Aspiro inngått avtale om å bli Platekompaniets teknologipartner for salg av digital musikk, både for PC, Mac og mobil. Aspiro har siden 2007 vært teknologipartner for Telenor og djuice sine satsninger på musikk.

Den digitale musikkbutikken skal være tilgjengelig både fra mobil og web, og vil være åpen også for kunder av andre operatører enn djuice/Telenor. Alle sanger og album vil leveres i MP3-format uten kopisperre, slik at de kan spilles av på og flyttes mellom for eksempel PC, Mac, iPod og mobiltelefoner. Målet er å lansere en felles butikk på web og mobil i løpet av høsten 2008.

- Vi har veldig gode erfaringer fra vårt samarbeid med Aspiro,” sier Klaus Martin Sørland, musikkansvarlig i Telenor. Med sin tekniske ekspertise er Aspiro en hjørnesten i satsningen vi nå gjør sammen med Platekompaniet.

- Vi er allerede ledende på salg av musikk til mobilen. Nå blir vi også med på å skape en av de største norske webbutikkene for musikk, sier Gunnar Sellæg, adm. dir. i Aspiro.