Tele2 og Rubberduck lanserer Mobil-TV tjenester i Estland

Rubberduck Media Lab AS, en ledende leverandør av mobil-TV løsninger, har nu lansert en komplett mobil-TV tjeneste for Tele2 i Estland. Rubberduck er en del av det børsnoterte konsernet Aspiro, som er Nordens ledende selskap innenfor mobile tjenester.

Avtalen innebærer at Rubberduck vil håndtere Tele2s mobil-TV initiativ i Estland. Tele2 er en av de ledende mobiloperatørene i Estland. Avtalen inkluderer administrasjon av tjenesten, noe som betyr at Rubberduck vil stå for innhold, portalutvikling og vedlikehold. Tjenesten er basert på Studio:1, den tekniske backendløsningen fra Rubberduck.

Brukerne vil få tilgang til lokalt og internasjonalt videoinnhold som nyheter fra de estiske kanalene ERR og Kanal2 og underholdning fra Lastekas, MTV med flere. Majoriteten av innholdet vil være gratis å bruke, forutsatt at brukerne har en dataabonnementspakke. Tjenesten vil være tilgjengelig på både estisk og russisk.

– Jeg er glad over å lansere dette partnerskapet med Tele2. Brukerne av tjenesten vil kunne se på populært regionalt innhold og et bredt spekter av internasjonalt innhold, noe som vi vil levere kontinuerlig som en del av avtalen. Dette er vår andre partner i Baltikum som er en viktig vekstregion for oss, forteller Miguel Silva, Salgs- og markedssjef for Rubberduck Media Lab.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Kristin Breivik Eldnes
Informasjonsansvarlig Norge