Assemblin fikk rørarbeidene i Fyrstikkalléen

Assemblins prosjektavdeling i Oslo innledet det nye året med å sikre seg rørarbeidene i Fyrstikkalléen 1 på Helsfyr i Oslo. Kontrakten har en verdi på 74 millioner kroner.

Fyrstikkalléen 1 består av tre nye, sammenvevde kontorbygg med innholdsrike, fremtidsrettede fellesarealer. Prosjektet, som skal være innflyttingsklart våren 2020, har et samlet areal på ca. 40.000 kvadratmeter. Assemblins kontrakt omfatter alt av varme, kjøling, sprinkler og sanitærinstallasjoner, inkludert rørarbeid i nytt storkjøkken. Totalentreprenør og Assemblins oppdragsgiver er Vedal Entreprenør AS.

Bekreftelse

- Assemblin hadde massiv volumvekst i fjor og gikk inn i 2018 med en ordrereserve på over en milliard kroner. Noen bedre oppfølging på nyåret enn denne kontrakten kunne vi knapt ønsket oss, sier avdelingssjef Odd Pedersen i Assemblin Prosjekt Oslo.

- Det viktigste salgsarbeidet vårt er å levere gode prosjekter, og vi opplever stadig oftere at vi er førstevalget hos de største og beste entreprenørene. For oss er det en bekreftelse på at vi jobber riktig og leverer den kvaliteten oppdragsgiverne forventer, sier han.

Offentlige leietakere

Arbeids- og velferdsdirektoratet (Avdir) er i ferd med å samlokalisere organisasjonen og har signert en leieavtale på til sammen 20.600 kvadratmeter i Fyrstikkalléen 1. Blant leietakerne er også Statens lånekasse for utdanning, som har skrevet kontrakt på 4.200 kvadratmeter. De to etatene følger dermed offentlige virksomheter som Statens legemiddelverk, Skatteetaten og Omsorgsbygg, som alle er lokalisert på Helsfyr.

Tags:

Assemblin er en komplett installasjons- og servicepartner med virksomhet i Norge, Sverige og Finland. Vi utformer, installerer og vedlikeholder tekniske systemer for luft, vann og energi. Vår visjon er å skape smarte og bærekraftige installasjoner som får bygninger til å fungere og mennesker til å trives. Gjennom nære og lokale samarbeid, og med en sterk organisasjon i ryggen, gjør vi dette mulig. Vi har en omsetning på 10 milliarder svenske kroner og har cirka 5 900 engasjerte ansatte på rundt 100 steder i Norden. Les mer på assemblin.no.