Kontrakter for 50 millioner på én uke

Siste uka før sommerferien sikret Assemblin Rør Prosjekt Sarpsborg seg kontrakter for 50 millioner kroner. - Det representerer halve årsbudsjettet vårt, sier prosjektutvikler Jan Ove Kvalvåg.

- Sånn som det ser ut nå, vil vi være i produksjon på alle tre prosjektene i løpet av høsten eller vinteren. Det betyr mye for å sikre stabile og trygge arbeidsplasser i tiden fremover, sier Kvalvåg.

Campus Ås
De tre oppdragene er alle lokalisert i Østfold og Follo. På Statsbyggs prestisjeprosjekt Campus Ås (NMBU) fikk avdelingen jobben med å installere rørteknisk anlegg i det nye veterinærbygget som skal være innflyttingsklart i 2020.

Ove Skår AS
I Varnaveien i Rygge skal Assemblin levere kjøling, varme, sprinkler og sanitæranlegg i det nye hovedkontoret til Sparebank 1. På boligfeltet Bellevue Brygge i Fredrikstad er det inngått kontrakt om installasjon av anlegg for vann, oppvarming og sprinkler i 5 blokker med til sammen 116 leiligheter. De to sistnevnte prosjektene er begge i regi av Sarpsborgfirmaet Ove Skår AS.

God følelse
- Det var en utrolig lettelse å få disse oppdragene på plass før vi tok ferie, sier avdelingssjef Gunnar Christian Alvin ved prosjektavdelingen i Sarpsborg.

- Det er tøff konkurranse i dette markedet. Derfor var det godt å kunne informere de ansatte om disse kontraktene før de tok ferie. Med de siste avtalene på plass har avdelingen en samlet ordreserve på ca. 135 millioner kroner. Det betyr at vi kan senke skuldrene litt og konsentrere oss om å levere gode prosjekter. Spesielt hyggelig er det selvsagt at alle de siste oppdragene er i vårt eget distrikt, sier Alvin.

Tags:

Assemblin er en komplett installasjons- og servicepartner med virksomhet i Norge, Sverige og Finland. Vi utformer, installerer og vedlikeholder tekniske systemer for luft, vann og energi. Vår visjon er å skape smarte og bærekraftige installasjoner som får bygninger til å fungere og mennesker til å trives. Gjennom nære og lokale samarbeid, og med en sterk organisasjon i ryggen, gjør vi dette mulig. Vi har en omsetning på 10 milliarder svenske kroner og har cirka 5 900 engasjerte ansatte på rundt 100 steder i Norden. Les mer på assemblin.no.