Leverer rørarbeidene til Brekketunet boligprosjekt i ÅS

Assemblin prosjekt Sarpsborg skal levere innvendige rørarbeider til boligprosjektet Brekketunet i Ås kommune. Kontrakten, som har en verdi på 38 millioner kroner eks. mva., ble inngått med AF Bygg Østfold i januar.

Brekketunet ligger sentralt i Ås, med nærhet til sentrum og Norges miljø- og biovitenskapelige universitet (NMBU). Prosjektet er på 17.900 kvadratmeter BTA og består av 146 leiligheter fordelt på fem hus. I tillegg til leilighetene består det av felles takterrasse, underliggende parkeringskjeller med bodarealer og tekniske rom.

Plassbygde bad

- Assemblin leverer plassbygde bad og alle innvendige rørarbeider inkludert varme, sanitær og sprinkler. Arbeidet med bunnledningen starter i april 2022 og resten av jobben i perioden august/september, sier avdelingssjef Lars Petter Fjeldstad i prosjektavdelingen i Sarpsborg. Leilighetene skal stå klare fra Q3/Q4 2023.

Prosjektet vil BREEAM-NOR-sertifiseres. Det innebærer at det tas hensyn til miljøet i alle faser av byggeprosessen. Som et resultat av dette kommer også løsninger for god overvannshåndtering og biologisk mangfold. Byggherre er OBOS og Løvenskiold Eiendom gjennom selskapet Brekkeveien 19 Utvikling.

Prosjekt: Brekketunet, Ås
Omfang: 146 leiligheter, 17.900 m2 BTA
Oppdragsgiver: AF Bygg Østfold
Byggherre: Brekkeveien 19 Utvikling
Utførende: Assemblin prosjekt Sarpsborg
Kontrakt: Totalentreprise rør
Verdi: 38 mill. eks. mva.
Oppstart: 3. kvartal 2022
Overlevering: 3. kvartal 2023

Illustrasjon: OBOS Nye Hjem/Løvenskiold Eiendom

For mer informasjon, kontakt:
Adm.dir. Torkil Skancke Hansen, Assemblin AS
torkil.hansen@assemblin.no

Avdelingssjef Lars Petter Fjeldstad,
Assemblin rør, prosjekt Sarpsborg
lars.petter.fjeldstad@assemblin.no

Assemblin er en komplett installasjons- og servicepartner med virksomhet i Norge, Sverige og Finland. Vi designer, installerer og vedlikeholder tekniske systemer og løsninger for luft, vann og energi. Vår visjon er å skape smarte og bærekraftige installasjoner, som får bygninger til å fungere og mennesker til å ha det bra. Gjennom tett og lokalt samarbeid, og med en sterk organisasjon i ryggen, gjør vi det mulig. Vi har en omsetning på 10 milliarder SEK og cirka 6.300 engasjerte medarbeidere på rundt 100 steder i Norden. Les mer på assemblin.no