Atea tildelt gullsertifisering for CSR

Report this content

Atea ASA er for første gang blitt tildelt en gullsertifisering for sitt sosiale ansvar for EcoVadis, en høyt respektert konsulentvirksomhet innen for Corporate Social Responsibility (CSR). Med denne anerkjennelsen plasserer Atea seg i topp fem blant alle leverandører vurdert på en samarbeidsplattform som i dag brukes av mer enn 30.000 virksomheter.

I vurderingen og overvåkningen av leverandørers bærekraft legger EcoVadis en rekke CSR-kriterier til grunn, som dekker 150 innkjøpskategorier i 110 land. Disse kriteriene omfatter blant annet arbeidsforhold og menneskerettigheter, miljø, fair forretningspraksis samt bærekraftige innkjøp.

CEO i Atea Group, Steinar Sønsteby, uttaler: «Vi er meget stolte over å ha fått denne anerkjennelsen av EcoVadis, og ser den som en bekreftelse på, at våre handlinger stemmer overens med våre verdier, hvilket får både Atea og samfunnet til å bevege seg i riktig retning. I Atea er vi sterkt engasjerte i å fortsette dette viktige arbeidet ved å gjennomgå og forbedre vår ledelsespraksis i alle grener av virksomheten, og innarbeide et bærekraftperspektiv i alt vi gjør. Vår målsetning er ytterligere å styrke Ateas posisjon som en av de fremste it-leverandører, når vi snakker om forretningsmessig bærekraft.»

I de senere år har Atea mottatt flere anerkjennelser for sine tiltak innen CSR.  I 2016 ble Atea tildelt anerkjennelsen Green Role Model for sin vedvarende miljøinnsats, og i 2015 ble Atea anerkjent som en Excellent Sustainable Supplier av de svenske konkurransetilsynet, Konkurrensverket.  Videre ble Atea også anerkjent i 2016 som bransjeledende for sin innsats for å sikre barns rettigheter av Global Child Forum og Boston Consulting Group.

Som ISO 14001-sertifisert gjør Atea også til stadighet en betydelig forskjell ved å skape en bærekraftig fremtid gjennom goITloop, virksomhetens innovative gjenbruk- og gjenvinningsprogram.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Robert Giori, CFO: (+47) 934 09 188

Andreas Rydell, Group Sustainability Officer: (+46) 722 44 87 84

Robert Giori, CFO: (+47) 934 09 188

Andreas Rydell, Group Sustainability Officer: (+46) 722 44 87 84

Atea er Norges ledende og mest sertifiserte IT-leverandør, og har bredde- og spisskompetanse innenfor alle deler av IT-infrastrukturmarkedet. Vi er 1650 ansatte og har kontorer i 23 byer fordelt over hele Norge. Atea-konsernet er Norden og Baltikums største, samt Europas nest største leverandør av IT-infrastruktur. Selskapet er notert på Oslo Børs og omsatte for omtrent NOK 31 milliarder i 2016. www.atea.no

Tags: