Atkins lanserer lavkarbo-produkter for folk på farten

Report this content

Nå lanserer Midefart & Co. AS Atkins Nutritionals bars, shakes og andre mellommåltider som gjør det lettere å følge et lavkarbo- kosthold i en travel hverdag.

De første produktene som lanseres nå i januar er convenience produkter , som er laget spesielt for å minimere virkningen karbohydrater har på en persons blodsukkernivå. De kan derfor spises med god samvittighet av dem som ønsker å følge et kosthold som begrenser inntaket av visse typer karbohydrater. Et slikt kosthold er vitenskapelig bevist å ha en positiv innvirkning på vekt, energinivå og generell helsetilstand. Midelfart lanserer i første rekke convenience produkter som Morning Shine frokostbarer (fiberbarer med eple-, jordbær-, eller sjokoladesmak) som kan nytes som en del av en frokost, eller i de tilfeller man ikke rekker å lage frokost, kan man spise en Morning Shine bar i stedet for å gå uten mat. Advantage Bars, som er smakfulle, mettende og proteinrike mellommåltid som et bedre alternativ enn muffins, boller, pølse i brød eller sjokolade som man gjerne kjøper seg mellom måltidene for å stille sulten på vei fra jobb til møter, trening osv. Energibarene kommer med sjokolade-, hasselnøtt-, eller skogsbærsmak. Advantage Shakes (shakes med jordbær-, vanilje-, eller sjokoladesmak) er drikkeklare, og et alternativ til sjokomelk eller brus. Endulge sjokolader er ment som et godterialternativ i stedet for andre sukkerholdige sjokolader og søtsaker. Endulge kommer i fem varianter; ren melkesjokolade, melkesjokolade med nøttekrisp, karamell og kjeks, mintkrem og kjeks eller sjokoladekrem og kjeks). I tillegg lanseres også Quick Quisine Bake Mix, som er en bakemiks til brød, pannekaker, muffins og som jevning til sauser. Produktene er tilgjengelige i en rekke utsalgssteder i helsekost- og servicehandelen. Fra januar er produktene å finne i kjeder som Narvesen, 7-Eleven, Deli de Luca og Mix, i tillegg til helsekostbutikker som Life og Sunkost. Atkins produktene disteribueres også gjennom Vitabutikker rundt om i Norge. I februar vil produktene også være tilgjengelige i dagligvarehandelen.