Atlas Copco utvider serien av GA-kompressorer til 500kW!

Atlas Copco utvider serien av GA-kompressorer til 500kW! Atlas Copco Kompressorteknikk AS introduserer nå den nye oljeinnsprøytede, vannkjølte skruekompressoren GA315-500W og varianten med frekvensstyring, GA132 VSD. Disse nye modellene kompletterer og utvider den eksisterende serien av ledende industri-kompressorer som kombinerer laveste driftskostnader med høyest pålitelighet. Basert på tett samhandling med kunder og ønsket om høyere kapasiteter, har Atlas Copco utviklet den nye GA315-500W serien. Disse skruekompressorene med to elementer leverer luftmengder på opptil 1.500 l/sek., samtidig som de bruker mindre energi enn sammenlignbare kompressorer med ett element. Levetiden er forlenget pga redusert belastning på lager, rotor og gir. Den nye GA132 VSD kompletterer den allerede suksessrike serien GA180 & 315 VSD FF. Disse variantene har integrert det meget vellykkede frekvensstyrings-systemet, VSD, som muliggjør et uovertruffent nivå av energibesparelse. FF-versjonen leveres med integrert kjøletørke. De nye modellene av VSD-serien gir en økning av maksimal avgitt luftmengde fra 300 til 850 l/sek. Hver ny modell er styrt av siste versjonen av Elektronikon® systemet, som overvåker og kontrollerer alle parameterene på en meget effektiv måte. Overvåkingssystemet gir et konsist overblikk over kompressorens drift og muliggjør planlegging av preventivt vedlikehold for minimum avbruddstid. Det nye Elektronikon® systemet åpner for kommunikasjon over Internet og styring av installasjoner med flere kompressorer. Overlegne energibesparelser VSD-teknologien i GA132/180/315 serien tilpasser kontinuerlig hoved-motorens turtall for å matche produsert luftmengde med det aktuelle forbruket, uten den typiske pålast/avlast vekslingen. Dette resulterer i direkte energibesparelser på opptil 35% som, over den typiske livssyklusen for en kompressor, blir høyere enn den opprinnelige investeringskostnaden. I tillegg gir systemet opp til 10% indirekte besparelser på grunn av mer presist og lavere nettrykk, som resulterer i redusert lufttap og optimalt forbruksmønster. Integrert og vedlikeholdsvennlig design Internt rørsystem, integrert VSD, 100% tilpassede komponenter, felles kontroll....GA's integrerte konstruksjon er eneste vei å gå for å sikre total pålitelighet Plasseringen av komponenter i hhv varm og kald del av kompressoren, garanterer optimal energibalanse og pålitelig drift under alle forhold. Vedlikehold er gjennomgående optimalisert med hengslede vifter for praktisk rengjøring av kjølere, enkelt filter- og separatorskifte og et omfattende overvåknings- og varslingssystem. Langhus, september 2004 Atlas Copco er et internasjonalt konsern med 26.000 ansatte. Omsetningen på verdensbasis er 46 milliarder kroner. Atlas Copco Kompressorteknikk AS har 75 ansatte, og hadde i 2003 en omsetning på 170 millioner kroner. Det gjør oss til markedets desidert største aktør - med et landsomfattende nett av spesialiserte ingeniører, serviceteknikere og utvalgte forhandlere. Sammen gir vi våre kunder den trygghet de har krav på. Selskapet holder et høyt aktivitetsnivå og har en solid økonomisk plattform. ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/01/20040901BIT20610/bild.html Bilde