Atlas Copco utvider sitt tilbud av oljefrie kompressorer

Atlas Copco utvider sitt tilbud av oljefrie kompressorer Atlas Copco styrker og utvider sin produksjon av oljefrie kompressorer med nye maskiner for lavt, normalt og høyt trykk, og leverer oljefrie kompressorer til stadig flere applikasjoner. · ZH serien sentrifugalkompressorer kan nå leveres med 2 eller 3 trinn og dekker dermed en rekke behov i installasjoner med stort luftforbruk · Z serien skruekompressorer for normaltrykk (bilde) er oppgradert og utvidet - frekvensstyring og muligheten for integrerte tørkere er de mest synlige endringene · Den nye lavtrykks ZB blåsemaskinen er et helt oljefritt produkt som krever svært liten plass. Takket være magnetiske lager er dette en maskin uten friksjonstap · Når det gjelder høytrykk, er PET kompressorpakken med frekvensstyring markedets mest økonomiske for 40 bars blåsing av plastflasker Atlas Copco leverer oljefrie kompressorer til stadig flere applikasjoner - ikke bare til de som tradisjonelt har hatt krav til garantert oljefri trykkluft. I en oljefri kompressor tilsettes ingen olje under kompresjonen, og man slipper derfor å bruke tid og penger på å fjerne olje fra trykkluften etter kompressoren. Kondensvannet er selvsagt også fritt for olje. Stadig flere av kompressorene leveres med integrert frekvensomformer som gjør dem til markedets mest energieffektive. Besparelser på over 30% er mulig. Kombinasjonen oljefri komprimering og frekvensstyring gjør denne kompressortypen til markedets minst miljøbelastende. Kompressorene leveres med Svanemerket. For å sikre maksimal utstyrstilgjengelighet for brukerne, tilbyr Atlas Copco flere typer avtalesystem for Driftssikkerhet, disse skreddersys etter kundens ønske. I tillegg til normalt vedlikehold og service, presenteres nå også flere ulike pakker for optimalisering av kompressorinstallasjonens drift. · AirScan - analyse av trykkluftsentral med optimalisering av energiforbruk, vedlikehold og driftssikkerhet som mål, også med søk etter trykkluftlekkasjer · AirConnect - monitorering av installasjoner over Internet · AirOptimizer - kontroll-/ styringssystemer for optimal drift av tykkluftinstallasjoner med betydelige energibesparelser Pakkene kan kombineres etter ønske. Atlas Copco er et internasjonalt konsern med 26.000 ansatte. Omsetningen på verdensbasis er 46 milliarder kroner. Atlas Copco Kompressorteknikk AS har 75 ansatte, og hadde i 2003 en omsetning på 170 millioner kroner. Det gjør oss til markedets desidert største aktør - med et landsomfattende nett av spesialiserte ingeniører, serviceteknikere og utvalgte forhandlere. Sammen gir vi våre kunder den trygghet de har krav på. Selskapet holder et høyt aktivitetsnivå og har en solid økonomisk plattform. www.atlascopco.no ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/30/20040930BIT21870/bild.html Bilde