Atlas Copcos intuitive, brukervennlige Smart Air Xc4004-kontroller gir bruker full kontroll

Atlas Copco lanserer den nye Smart Air Xc4004-kontrolleren på alle sine store og spesialiserte luftkompressorer med kapasiteter fra 20 til 128 m3/min (700 til 4500 cfm) og trykk på opptil 345 bar (5000 psi). Den innovative og kraftige kontrolleren øker effektiviteten med større innsikt og flere funksjoner i et brukervennlig grensesnitt hvor brukerne har full kontroll. En sekundær brukerkontrollenhet er også tilgjengelig, og gir brukerne muligheten til eksternt å betjene sine transportable kompressorer, for eksempel i boreoperasjoner.

"Smart Air Xc4004-kontrolleren inneholder våre nyeste innovasjoner. Vi mener at en kontroller bør kunne gi deg full kontroll og være intuitiv, og det viktigste er at den er enkel å bruke og navigere med, " sier Hendrik Timmermans, Vice President Marketing for Atlas Copcos Portable Air Division. "Smarte kontroller beskytter også investeringen og forbedrer effektiviteten, samtidig som driftskostnadene for utstyret reduseres drastisk gjennom avansert innsikt."

Brukervennlig grensesnitt

7-tommers kontrollpanel gjør det mulig å vise flere parametere samtidig, inkludert trykk og strømning. Det er derfor ikke nødvendig å veksle frem og tilbake for å kontrollere strømmen ved et bestemt trykk. I tillegg gir godt strukturerte alarminnstillinger mulighet for driftsovervåking. Og sist men ikke minst er navigasjonen tilgjengelig på 30 språk, som dekker Atlas Copcos globale tilstedeværelse.

Stor innsikt øker effektiviteten og oppetid

Ved å støtte samtlige Atlas Copco-reguleringssystemer, f.eks. det nye AirXpert 2.0 og det pneumatiske reguleringssystemet Xc4004 øker Smart Air Control effektiviteten drastisk.  Xc4004-kontrolleren øker drivstoffeffektiviteten ytterligere ved automatisk laste/losse- og start/stopp-funksjonalitet.

Den automatiske diagnosen som kontrollerer motoren gir Xc4004-kontrolleren lengre oppetid.  I tillegg kan brukerne overvåke hele 15 viktige parametere.  Rask tilgang til historiske trender hjelper brukerne med å utføre driftsanalyse og bistår med planlegging av forebyggende vedlikehold, noe som resulterer i forbedret oppetid og høyere effektivitet.

Spar tid gjennom fjernkontroll

Brukere kan få tilgang til flere parametere gjennom en ekstra styreenhet, som f.eks. kan monteres på en borerigg. Gjennom denne sekundære kontrolleren kan operatørene styre øko-modus, dynamisk strømsetter, multi-trykk/strømningsinnstillinger og nødstopp. Denne fjernovervåking kan være fasttilkoblet eller komme via RRC-radioforbindelse.

En mer robust og tøff kontroller

Xc4004 Smart Air Controller-skjermen kommer med antiblending, er frysebestandig og IP67-klassifisert, samt gir nødvendig beskyttelse mot vann, støv og smuss.  For å øke påliteligheten ytterligere, gjorde Atlas Copco kontrolleren kompakt med få kontakter.  Uansett hva som kreves av kompressoren, vil den klare oppgaven.

Den smarte Xc4004-kontrolleren har en løsning for enhver utslippsregulering.  Og sist men ikke minst erstatter en Xc4004-kontroller syv forskjellige kontrollmodeller. Dette vil også øke effektiviteten og brukervennligheten hvis du eier og driver flere Atlas Copco kompressorer.

Fredrik Ålund, Sälj- och Marknadschef, Atlas Copco Power Technique Nordic
+46 (0)72 233 97 93, fredrik.alund@atlascopco.com

Linda Ekwall, Marknadskommunikationschef, Atlas Copco Power Technique Nordic
+46 (0)70 109 22 16, linda.ekwall@atlascopco.com

Atlas Copco er en ledende global leverandør av bærekraftige produktivitetsløsninger. Konsernet betjener kunder med innovative kompressorer, vakuumløsninger og luftbehandlingssystemer, bygg- og gruveutstyr, elektrisk verktøy og monteringssystemer. Atlas Copco utvikler produkter og tjenester som fokuserer på produktivitet, energieffektivitet, sikkerhet og ergonomi.  Selskapet ble opprettet i 1873 og har sitt hovedkontor i Stockholm, med global rekkevidde som omfatter mer enn 180 land. I 2017 hadde Atlas Copco inntekter på BSEK 116 (BEUR 12) og ca. 47 000 ansatte. Lær mer på www.atlascopcogroup.com.

Kraftteknikk
Gode ideer fremskynder innovasjon. Atlas Copco Power Technique gjør industrielle ideer om til ledende teknologi innenfor luft-, kraft- og pumpeløsninger. Våre entusiastiske medarbeidere, kompetanse og service gir bærekraftig verdi til bedrifter overalt.

Portabe Air er en avdeling i Atlas Copcos forretningsområde Power Technique. Divisjonen utvikler, produserer og markedsfører et omfattende utvalg av mobile og energieffektive kompressorer, håndholdte lett-demoleringsverktøy og industrifokuserte løsninger, som høytrykksforsterkere og luftutstyr av høy kvalitet. Produktene brukes i mange forskjellige bransjer, inkludert bygg, gruvedrift, olje og gass samt utleie. Avdelingens hovedkvarter er i Antwerpen i Belgia. De viktigste produktutviklingssentrene og produksjonsanleggene befinner seg i Europa, Asia, Sør-Amerika og Nord-Amerika.

Tags:

Sitater

Smart Air Xc4004-kontrolleren inneholder våre nyeste innovasjoner. Vi mener at en kontroller bør kunne gi deg full kontroll og være intuitiv, og det viktigste er at den er enkel å bruke og navigere med. Smarte kontroller beskytter også investeringen og forbedrer effektiviteten, samtidig som driftskostnadene for utstyret reduseres drastisk gjennom avansert innsikt.