Atlas Copco Rental utvider offshore-flåten med NORSOK-sertifisert E-Air V1100 VSD elektrisk drevet luftkompressor

Report this content

V1100 er det nyeste tilskuddet til Atlas Copcos innovative elektriskdrevne E-Air-serien som består av flere plug and play kompressorer med variabel hastighetsstasjon (VSD). Lansert som en offshore-versjon, er V1100 i samsvar med NORSOK Z-015-standarder.

V1100 er en velkommen høytrykksløsning til Atlas Copcos E-Air-serie. Den har alle de innovative funksjonene E-familien kjenner til, og er designet for enkel installasjon og drift selv under de tøffeste arbeidsforholdene.

Utstyrt med en fullt lukket og vannkjølt IP65 permanent magnetmotor og en IP67-omformer, gir V1100 pålitelig og effektiv trykkluft med et arbeidstrykkområde på 5 til 14 bar (g) og fri luftutgang på 36,4 til 22,54 m³ / min.

VSD-teknologi
E-Air kompressorene er integrert med den nyeste VSD-teknologien. Den VSD-drevne permanentmagnetmotoren krever lite strøm for oppstart, og kan kobles til et hvilket som helst strømnetsystem fra 380V til 690V, 50 eller 60Hz, noe som gir økt brukerfleksibilitet og effektivitet.

Fleksibiliteten forbedres ytterligere av PACE-systemet (trykkjustert gjennom kognitiv elektronikk). Dette systemet lar brukerne kontrollere trykket mellom 5 og 12 bar, med presise trinn på 0,1 bar, og justerer dermed luftstrømmen til det optimale nivået som kreves ved hjelp av den nyeste Xc4004-kontrolleren. Derfor kan en kompressor håndtere forskjellige jobber som tidligere ville ha krevd forskjellige kompressorer.

NORSOK Z-015 sertifisert
Atlas Copco Rental fortsetter å tilpasse flåten til nye standarder og offshoreindustriens spesifikke behov. Den nylig lanserte V1100 for offshore bruk er i samsvar med NORSOK Z-015 standarder utviklet av norsk petroleumsindustri for å sikre tilstrekkelig sikkerhet, verdiskaping og kostnadseffektivitet for petroleumsindustriens utvikling og drift.

For mer informasjon ta kontakt med:

Knut Larsen
Country Manager (Norway) - Atlas Copco Rental
knut.larsen@atlascopco.com
www.atlascopcorental.no

Atlas Copco er en ledende global leverandør av bærekraftige produktivitetsløsninger. Konsernet betjener kunder med innovative kompressorer, vakuumløsninger og luftbehandlingssystemer, bygg- og gruveutstyr, elektrisk verktøy og monteringssystemer. Atlas Copco utvikler produkter og tjenester som fokuserer på produktivitet, energieffektivitet, sikkerhet og ergonomi.  Selskapet ble opprettet i 1873 og har sitt hovedkontor i Stockholm, med global rekkevidde som omfatter mer enn 180 land. I 2019 hadde Atlas Copco inntekter på BEUR 10 og ca. 39 000 ansatte. Lær mer på www.atlascopcogroup.com.

Atlas Copco Specialty Rental er en enhet i forretningsområdet Atlas Copco Power Technique. Den betjener kunder i alle bransjer rundt om i verden ved å leie midlertidige trykkluft-, strøm-, damp- og nitrogenløsninger. Spesialutleietjenester inkluderer flere produktgrupper. Enheten har hovedkontor i Belgia.

Tags: