Atlas Copco utvider WEDA-serien med slampumpen S50

Med WEDA S50 har Atlas Copco utviklet en nykommer i WEDA-serien med nedsenkbare lensepumper. Den passer fint inn i S-familien med WEDA slampumper og modellen komplementerer andre pumper i serien når det gjelder spesifikasjoner.

WEDA S-serien er utviklet for håndtering av tykt, mykt og fuktig slam eller lignende blandinger. Disse pumpene er perfekte til avvanning på byggeplasser samt til bruk i industri og raffinering. De tekniske spesifikasjonene til den nye S50-modellen ligger mellom S30- og S60-pumpene. Den gir maksimal kapasitet på 1450 l/min og pumper slam med en spesifikk egenvekt på opp til 1400 kg/m3. S50 har en nominell utgangseffekt på 4,8 kW og maksimal størrelse for faststoffhåndtering på 50 mm, det samme som for S30 og S60.

"WEDA S50 er den perfekte pumpe for utleiefirmaer og entreprenører som ikke trenger å bekymre seg for hva som skjer i pumpene", sier Hrishikesh Kulkarni, produktsjef, Atlas Copco Power and Flow division. "Derfor er disse virvelpumpene perfekte for slipemidler og håndtering av faststoffer på opp til 50 mm. S50 passer fint sammen med de eksisterende modellene i slampumpeserien og gjør S-porteføljen vår komplett med en serie på 0,5-1-3-5 og 7,5 KW". Slamporteføljen dekker et stort bruksområde, som sementfabrikker, industrielt prosessvann, sedimentasjonstanker, renseanlegg, byggeplasser osv.

WEDA S50 kommer med standard WEDA+ funksjoner, inkludert roterende kontroll, fasefeilbeskyttelse, varmebrytere i hver motorvikling og 16 amp faseskifter. Alle WEDA+ pumper kommer med en 20 m kabel og forsterkede kabelinnføringer som sikrer høyere motstand mot vannlekkasje.

S50-pumpene er laget av herdede høykromede impeller og volutt som gir bedre motstandskraft mot slitasje. Aluminiumslegeringen gir også høy motstandskraft mot rust. Disse egenskapene sikrer lang holdbarhet og driftsikkerhet i tørre miljøer. Materialenes lave vekt gir ekstra fordel med hensyn til håndtering og letter transporten. Serien med slampumper, inkludert den nye S50, er dermed et godt alternativ for utleie innenfor byggebransjen og industrien.

For ekstra beskyttelse tilbyr kassens ribbedesign ekstern kjøling til motoren i tilfellet tørrkjøring, noe som gir S50 enestående tørrkjørings-egenskaper.

Alt ved WEDA S50 er konfigurert på en måte som letter drift og vedlikehold. WEDA tettingssystem består av et unikt modulært design som gir større fleksibilitet og letter vedlikeholdet. Serviceteknikere kan skifte S50-tetninger på stedet med minimal innvirkning på pumpens tilgjengelighet. Pumpen har en ekstern oljesjekk-plugg, noe som gjør at det er en enkel sak å sjekke oljen.

S50-basen er designet slik at den er ekstra stabil og utløpet på nedsiden gjør at faststoffer på opp til 50 mm kan passere. Det gjør flere alternativer og størrelser for tilkobling mulig, og flyteretningen kan endres fra 90 til 180 grader på avløpet.

WEDA S50 og resten av WEDA-serien støttes av et stort nettverk med forhandlere og serviceteknikere. Reservedeler er lett tilgjengelig og enkel å montere.

Atlas Copco Power Technique Nordic

Peter Olausson
Product Manager

E-mail: peter.olausson@se.atlascopco.com
Telefon: +46 72 145 33 38

Jon-Andreas Ellefsen
Salgschef Norge
E-mail: jon-andreas.ellefsen@atlascopco.com
Telefon: +47 911 431 24

Great ideas accelerate innovation. Atlas Copco Power Technique omvandlar industriella idéer till ledande teknologi inom luft-, kraft- och flödeslösningar. Våra passionerade medarbetare, vårt expertkunnande och vår service erbjuder hållbart värde för industrier över hela världen.

Tags:

Sitater

WEDA S50 er den perfekte pumpe for utleiefirmaer og entreprenører som ikke trenger å bekymre seg for hva som skjer i pumpene. Derfor er disse virvelpumpene perfekte for slipemidler og håndtering av faststoffer på opp til 50 mm.
Peter Olausson, produktsjef
S50-pumpene er laget av herdede høykromede impeller og volutt som gir bedre motstandskraft mot slitasje.Serien med slampumper, inkludert den nye S50, er dermed et godt alternativ for utleie innenfor byggebransjen og industrien.
Peter Olausson, produktsjef