Kroatias nasjonale turistbyrå stadfester AVIAREPS’ tillit som sitt paneuropeiske PR-byrå

AVIAREPS skal levere PR-tjenester til CNTB i 13 europeiske markeder

Etter en offentlig anbudsrunde har Kroatias nasjonale turistbyrå (CNTB) for tredje gang utropt AVIAREPS som sitt paneuropeiske PR-byrå. AVIAREPS blir ansvarlig for CNTBs PR-virksomhet i 13 europeiske markeder: Belgia, Nederland, Norge, Polen, Slovenia, Slovakia, Sverige, Sveits, Tsjekkia, Tyskland, Ungarn, Østerrike samt Storbritannia.

AVIAREPS er globalt ledende innen turisme, luftfart og reiselivsnæringen. Selskapet har 65 kontorer i 59 land, i hele verden, og har lang erfaring med å markedsføre reisemål. CNTB innledet partnerskapet med AVIAREPS i 2021. At AVIAREPS igjen tildeles oppdraget som CNTBs PR-byrå, bekrefter det vellykkede samarbeidet, og fremhever AVIAREPS’ engasjementet for utviklingen av Kroatias turistnæring.

Med sine lokale ekspertteam, i de 13 markedene, vil AVIAREPS spre kunnskap om Kroatias ulike turismeprodukter og opplevelser, inkludert fantastiske strender, rik kulturarv, og vakre naturlandskap. AVIAREPS vil også løfte frem Kroatias innsats for bærekraftig og ansvarsfull turisme – et perspektiv som blir stadig viktigere for reisende.

Kroatias inntreden i Schengen, og innføringen av euroen antas å løfte turistnæringen. Reisende fra Schengenområdet kan nå reise inn i landet uten grensekontroll, noe som vil gjøre det enklere og mer bekvemt for turister å utforske alt Kroatia har å tilby. Dessuten øker den nylig innførte euroen, tiltrekningskraften til Kroatia som et av de fremste turistmålene i Europa. Den siste utviklingen er en viktig milepel i Kroatias innsats for å lokke til seg flere besøkende, og posisjonere seg som et ledende turistmål i regionen.

«Vi er glade for å fortsette vårt givende partnerskap med AVIAREPS, og er overbevist om at de fortsatt kommer til å hjelpe oss i å markedsføre Kroatia som et av de beste turistlandene i Europa. I 2022 besøkte 18,9 millioner turister Kroatia, hvilke gav 104,8 millioner overnattinger. -Dette er en stor økning fra 2021.

Vi er overbeviste om at tallene kommer til å øke ytterligere i 2023, og vi ser frem mot å fortsette å arbeide med AVIAREPS som har vært en pålitelig partner igjennom de to siste årene», uttaler Lucijana Natalija Jerković, sjef for global PR ved Kroatias nasjonale turistbyrå.

«Vi er veldig glade for igjen å ha blitt valgt som paneuropeisk PR-byrå for Kroatias nasjonale turistbyrå. Vi ser frem mot å fortsette å arbeide med turistbyrået for å vise frem Kroatias utrolige tilbud for reisende i Europa. Med vårt store nettverk av AVIAREPS-kontorer i Europa, sikrer vi en samordnet PR-strategi som ledes sentralt fra vårt nav i München. Kroatias inntreden i Schengen og innføringen av euroen kommer til å ha stor innvirkning på utviklingen innen turisme, og vi ser frem mot å støtte CNTB i arbeidet med å posisjonere Kroatia som et av de fremste reisemålene i Europa», sier Thomas Drechsler, AVIAREPS’ COO for turisme.

Om Kroatias nasjonale turistbyrå

Kroatias nasjonale turistbyrå (CNTB) er en nasjonal turistorganisasjon som ble grunnlagt for å skape og fremme den kroatiske turismens identitet og rykte, både nasjonalt og internasjonalt. CNTBs virksomhet omfatter både planlegging og gjennomføring av markedsføringsstrategien, samt forslag til og gjennomføring av markedsføringsaktivitet som er av felles interesse for alle aktører innen turisme, samt å øke kvalitetsnivået på det kroatiske tilbudet.

CNTBs viktigste oppgave er å organisere, gjennomføre og overvåke all virksomhet rundt varemerkebygging og markedsføring av Kroatias turisme, samling av Kroatias totale tilbud, gjennomføring av operativ markedsføring for å fremme kroatisk turisme, samt vurdere gjennomføring av markedsføringstiltak. Mer informasjon om CNTB finnes på https://www.htz.hr/en-GB

Om AVIAREPS

AVIAREPS er en av verdens ledende internasjonale representasjons-, markedsførings- og kommunikasjonsvirksomhetene for varemerker innen luftfart, turisme, mat og drikke. Virksomheten ble etablert i Tyskland i 1994 med ambisjoner om å hjelpe kunder å ta steget inn på det globale markedet, og virksomheten ekspanderer nå på seks kontinenter.

Tjenesteporteføljen omfatter ekspertise innen representasjon og salg, markedsføring og kommunikasjon, forretningsutvikling, IT-løsninger og finansielle tjenester. Utover sine veletablerte tjenester som General Sales Agent (GSA) og representasjon for reiselivsmarkedsføring, tilbyr AVIAREPS, tjenester innen digital markedsføring, annonsering, PR, krisekommunikasjon, håndtering av sosiale medier, eventkoordinering, salg, webdesign og mer, for mer enn 250 kunder.

For mer informasjon om hvordan AVIAREPS påvirker hvor hen og hvordan reisende velger å bruke tid og penger, besøk www.aviareps.com

Hold deg oppdatert gjennom å besøke vårt nyhetsrom, følg oss på Facebook, LinkedIn eller Instagram.

Tags:

Quick facts

Tweet dette

Sitater

Vi er glade for å fortsette vårt givende partnerskap med AVIAREPS, og er overbevist om at de fortsatt kommer til å hjelpe oss i å markedsføre Kroatia som et av de beste turistlandene i Europa. I 2022 besøkte 18,9 millioner turister Kroatia, hvilke gav 104,8 millioner overnattinger. -Dette er en stor økning fra 2021. Vi er overbeviste om at tallene kommer til å øke ytterligere i 2023, og vi ser frem mot å fortsette å arbeide med AVIAREPS som har vært en pålitelig partner igjennom de to siste årene
Thomas Drechsler, AVIAREPS’ COO for turisme