Bahcos batteridrevne sekatører vinner Red Dot Award 2022

- Vinner i kategorien "Verktøy" men også iF Design Award 2022

Bahco har nå i år, 2022, blitt tildelt Red Dot Award: Product Design i kategorien ”Tools” og iF Design Award for sine nye elektriske sekatør BCL23, designet av Dhemen Design. Bahco BLC23 er en liten og smidig, men samtidig kraftig sekatør utrustet med en effektiv børsteløs motor som drives av et lithium-ion batteri som oppbevares i en slire på hoften.

Bahcos batteridrevne sekatrer

Juryens begrunnelse :

”Bahco har produsert verktøy siden 1886 og har en dyp kunnskap om behovene og erfaringene til alle menn og kvinner som jobber med verktøy hver dag.  Bahco har designet en rekke  batteridrevne sekatører for en rekke beskjæringsjobber som gjør oppgavene mer effektive og komfortable.

Sekatørens robuste og stabile, men allikevel lette design, i kombinasjon med høykvalitets børsteløs motor, gir god komfort selv for de mest intensive beskjæringsoppgavene.

Lithium-ion batterienes enestående autonomi gjør det mulig for profesjonelle å beskjære i en hel arbeidsdag uten avbrudd. Med sin maksimerte driftstid og utmerkede klippekapasitet oppfyller sekatøren brukernes behov selv under intensiv beskjæring. De gjør tung beskjæring til lett arbeide".

– Vi er utrolig glade og stolte over at vår elektriske sekatør BCL23 er en vinner, sier Steffen Henriksen, Administrerende Direktør for Bahco i Norge. Bahco, mest kjent for sine profesjonelle verktøy for bygg-, vedlikeholds-og kjøretøysindustrien, satser nå også på firmaets verktøy for beskjæring av grøntområder og frukttær. Våre verktøy for beskjæring skal bli like kjent her i Norden som de lenge har vært blant Sydeuropas store vin-og fruktgårder.

Om Red Dot: Red Dot ble grunnlagt i 1955 og er en av de mest internasjonalt anerkjente utmerkelsene for kvalitet og fremgangsrik design. Red Dot Design Awards deles ut en gang i året innen tre disipliner: Product Design, Brand & Communication Design og Concept Design. I juryen sitter 50 internasjonale eksperter fra ulike områder: designere, arkitekter og lærere.

En annen av verdens mest prestisjefylte designutmerkelser, iF Design Awards, har vært organisert i i Tyskland siden 1953. iF-logotypen utmerker god design og kvalitet og i juryen sitter 75 internasjonale uavhengige designexperter.

Les mer om Bahco BLC23 på vår hjemmeside

Steffen Henriksen
Administrerende Direktør Norge

T: 41 41 95 25
E:
Steffen.henriksen@snaeurope.com

W: https://www.bahco.com/no_nb/
A: SNA Europe (Norway) AS, PB 800, 1306 Sandvika

Bahco har et bredt sortiment av håndverktøy som for eksempel skiftenøkler, tenger, sager og filer og er verdens største produsent av håndsager og sagblad. Produktene kjennetegnes av høy kvalitet, god design og prisbelønt ergonomi. SNA Europe har kontorer i mer enn 40 land over hele verden.

SNA Europe (Norway) AS består i dag av 14 ansatte og holder til på Rud i Bærum. Varemerket Bahco eies av SNA Europe som inngår i i Snap-on Inc, med hovedkontor i Kenosha, Wisconsin, USA.

Bahco har ett brett sortiment av handverktyg såsom skiftnycklar, tänger, sågar och filar och är världens största tillverkare av handsågar och sågblad. Produkterna kännetecknas av hög kvalitet, god design, och prisbelönt ergonomi. Bahco finns representerat i ett 40-tal länder med tillverkning i 6 länder i Europa.

Tags:

Sitater

– Vi er utrolig glade og stolte over at vår elektriske sekatør BCL23 er en vinner. Bahco, mest kjent for sine profesjonelle verktøy for bygg-, vedlikeholds-og kjøretøysindustrien, satser nå også på firmaets verktøy for beskjæring av grøntområder og frukttær. Våre verktøy for beskjæring skal bli like kjent her i Norden som de lenge har vært blant Sydeuropas store vin-og fruktgårder.
Steffen Henriksen, Administrerende Direktør for Bahco i Norge