MAM SMILE bidrar til å bringe smilet tilbake og gi nye liv!

Report this content

MAM lanserer sin smokkekolleksjon MAM SMILE der to kroner per pakke vil gå uavkortet til den medisinske hjelpeorganisasjonen Operation Smile. SMILE-smokkene vil komme ut i et begrenset opplag og vil være til salgs i løpet av våren hos Kiwi, Coop og Rema. MAM regner med at kampanjen skal kunne få inn 240 000 kr, penger som skal brukes til operasjoner på barn fra utviklingsland, som er født med misdannelser i ansiktet.

Et eller annet sted i verden fødes det hvert tredje minutt et barn med leppe-, kjeve- eller ganespalte. I fattige land fører dette til at mange av barna vil lide av underernæring og talevansker og, om de i det hele tatt overlever, så vil de ofte bli utsatt for kraftig trakassering og bli gjemt bort av sine nærmeste. De medisinske frivillige fra Operation Smile reiser hvert år ut på mange oppdrag for å hjelpe barn og unge med en operasjon som vil forandre livene deres, helt uten kostnad for familiene. Hittil har det blitt utført over 250 000 operasjoner!

"Uansett fødested eller hvor rike familiene er, fortjener alle pasienter den beste kirurgiske behandling og omsorg de kan få. Alle barn fortjener å bli behandlet som ett av våre egne. Dette er det som driver hver og en av oss: vårt globale nettverk av helsepersonell som donerer hundretusenvis av timer hvert år til omsorg av barn rundt om i verden, og giverne våre som hver dag utgjør en forskjell for barn som de ikke engang har møtt.", sier Cajsa Wiking, generalsekretær i Operation Smile.

For hver pakke med smokker som selges fra MAM SMILE-kolleksjonen, går 1,87 kroner uavkortet til Operation Smiles arbeid med å forandre og forbedre barns liv. Den som kjøper SMILE-smokker bidrar til at MAM kan forære 240 000 kroner til Operation Smile. Disse pengene kan gi så mange som hundre barn en kostnadsfri operasjon, for ikke å snakke om et helt nytt liv!

MAM SMILE-kolleksjonen finner du blant våre MAM Air 6m+ -smokker i silikon og lateks.

For mer informasjon og høyoppløselige bilder, vennligst kontakt:

Caroline Gottlieb, produktsjef MAM

E-post: caroline.gottlieb@bambino-mam.se

Tlf.: +46 8-613 00 62

Bambino MAM tilbyr produkter av høy kvalitet for barn – flasker, flaskesmokker, smokker og mye annet innenfor amming, mating og stell.

Du finner oss på bambino-mam.se/no

MAM er også tilgjengelig på facebook.com/MAMNorge og Instagram.com/mambaby_nordic

Evelina Rosén
Consumer Relationship Manager
evelina.rosen@bambino-mam.se

Bambino Mam AB er et svensk datterselskap og heleid av Østerrikske MAM Babyartikler GmbH, et salgs- og markedsføringsfirma med hovedkontor i Stockholm og med salgspartnere i Norge og Danmark. I Norge selges Bambino Mam produktene gjennom Bonaventura Sales. Vi markedsfører babyprodukter under varemerkene Bambino og MAM. Grunnsteinen i virksomheten er den enorme erfaringen med barns behov og velvær. Vårt fokus er omtanke, glede, design, vitenskapelige tester og praktiske produkter. År 2013 omsatte vi 112 millioner kroner . Vår VD heter Ingrid Grönfeldt. Om MAM Babyartikel Gesmbh MAM Babyartikel GesmbH ble grunnlagt i 1976. Allerede fra begynnelsen var målet å utvikle og markedsføre babyprodukter av høy kvalitet. Det ble også lagt stor vekt på å samarbeide med spesialister innenfor området; f.eks leger, jordmødre og tannleger. En arbeidsform som stadig har utviklet seg gjennom årene. MAM er i dag en av de ledende produsentene av babyprodukter i verden innenfor smokker og matning. MAM er dessuten klar markedsleder i Skandinavia, Finland, Frankrike og USA. MAMs suksess har resultert i omfattende internasjonal ekspansjon. Det finnes datterselskap også i England, Tyskland, Ungarn og Brasil. Dessuten har vi samarbeidspartnere over hele verden som gjør at vi våre produkter finnes i totalt 28 land over hele verden, i 4 kontinenter. På 80-tallet økte konkurransen på billige babyprodukter fra Fjerne Østen. MAM etablerte da en fabrikk i Ungarn. Fabrikken gjorde det mulig å opprettholde produksjonen i Europa og er i dag en arbeidsplass som sysselsetter ca 200 personer. Sammen med våre ingeniører ved utviklingsavdelingen på det tekniske kontoret i Siegendorf fabrikkerer vi i dag mesteparten av våre produkter i Østerrike i samarbeid med et titalls partnere.

Tags:

Quick facts