MAMs produktsikkerhet får anerkjennelse av EU

Report this content

MAM har lenge spilt en ledende og aktiv rolle i bransjen og i EUs standardiseringsarbeid for å øke sikkerhetsnivået for babyprodukter. Nå har MAMs sikkerhetsarbeid mottatt anerkjennelse av EU-kommisjonen gjennom en spesiell pris i forbindelse med utdelingen av den nyetablerte produktsikkerhetsprisen «EU Product Safety Award».

I over 40 år har MAM tilgodesett de høye kravene som foreldre stiller til barnas smokker og flasker. Allerede fra starten av var målet for Peter Röhrig, grunnlegger av MAM, å fokusere på høy sikkerhet og kvalitet, et arbeid som han og MAM nå får anerkjennelse for.

– Vi er svært stolte over at EU-kommisjonen tildeler oss denne prisen for produktsikkerhet. Gjennom årene har vi arbeidet hardt for å være markedsledende på sikkerhet og utvikle trygge og sunne produkter til babyer, sier Peter Röhrig.

Små barn er en spesielt utsatt gruppe når det gjelder produktsikkerhet. EU deler ut prisen som en anerkjennelse til selskaper som går utover kravene i EU-lovgivningen for å skape enda større forbrukersikkerhet. Ved å vise «beste praksis» vil EU-kommisjonen inspirere andre bedrifter til å gjøre det samme og øke forbrukernes beskyttelse i hele EU.

MAMs solide testkriterier er langt høyere enn sikkerhetsstandardene som EU setter, for eksempel blir smokkene utsatt for 40 forskjellige testmetoder, og tåteflaskene blir utsatt for 28 forskjellige tester før de kommer for salg i markedet. MAM utvikler sine produkter gjennom forskning og tester i eget laboratorium.

– I Skandinavia stilles det høye kvalitetskrav, og utmerkelsen er et bevis på at MAM er best i klassen når det gjelder produktsikkerhet for de minste. Prisen viser at den høye standarden og de kravene vi selv har satt faktisk har fremmet økt sikkerhets- og kvalitetstenking om babyprodukter i hele bransjen, noe som kommer flere millioner babyer og deres foreldre til gode, sier Ingrid Grönfeldt, administrerende direktør i svenske Bambino Mam.

For flere opplysninger kan du ta kontakt med:
Ingrid Grönfeldt, VD Bambino Mam
ingrid.gronfeldt@bambino-mam.se

Om EUs produktsikkerhetspris
EU velger å tildele utmerkelser i to størrelseskategorier for arbeidet med å utvikle trygge produkter til babyer og barn. Bedriftene må sette barns sikkerhet og helse i høysetet og i tillegg ha utmerket seg spesielt og gjort mer enn de allerede høye standardene for produktsikkerhet krever. Les mer her.

Om Bambino Mam
Bambino Mam har arbeidet med merkevarene Bambino og MAM i mange år i Skandinavia og Baltikum. Bambino Mam er markedsledende i Norden innen komfort og mating, og siden oppstarten har selskapet hatt som sitt primære mål å støtte barns individuelle utvikling og gjøre hverdagen for foreldre enklere. Med innovative løsninger og høy kvalitet er Bambino Mam babyens beste venn og originalmerket innen smokker.

Tags:

Sitater

Vi er svært stolte over at EU-kommisjonen tildeler oss denne prisen for produktsikkerhet. Gjennom årene har vi arbeidet hardt for å være markedsledende på sikkerhet og utvikle trygge og sunne produkter til babyer.
Peter Röhrig, grunlegger