Stor interesse for Keith Richards' selvbiografi

Etter svært gode anmeldelser er 1. opplaget av Keith Richards' selvbiografi Livet revet vekk. Bazar Forlag trykker nå nytt opplag, og er oppe i 10 000 bøker totalt. Allerede nå vurderes ytterligere opplag.

Bokhandlere landet over melder om stor interesse, og boken topper denne uken flere bestselgerlister. Mange er overrasket over den uvanlige brede appellen, med lesere fra tre generasjoner - og ikke bare Rolling Stones-fansen.

Det nye opplaget vil foreligge i midten av neste uke. Blodfansen som vil sikre seg et eksemplar fra førsteopplaget må dermed skynde seg til bokhandelen.

Sagt om Livet:

"
Boken er gjennomsyret av saftige anekdoter, rasende humoristiske episoder, absurde enkeltøyeblikk og hans altomslukende kjærlighet til musikken. Mannen vi trodde hadde glemt det meste, viser seg å være den beste fortelleren av dem alle." Svein Andersen, Aftenposten

"Denne boka rommer betydelig mer enn en narkomans bekjennelser. Den er fartsfylt, humoristisk og selvironisk i formen, ført i et sprakende språk som er godt tatt vare på i den norske oversettelsen. Han forteller med frodig, dickensk detaljrikdom om oppveksten i etterkrigstidas England, om arbeiderstrøket Dartford, om sine eksentriske slektninger, om helvetet på skolen med mobbing og bank, om sine tidlige musikkopplevelser og hvordan han gradvis ble fascinert av å spille gitar, etter å ha fått sitt første instrument som 15-åring … den som er ute etter gode historier og anekdoter, har mye i vente." Fredrik Wandrup, Dagbladet

"Keith Richards er rockens største ikon. Selvbiografien hans forklarer hvordan man blir sånn, og byr på det meste." Geir Rakvaag, Dagsavisen

"
Verdens mest myteomspunne rocker dreper noen myter og forsterker andre i tettpakket og underholdende selvbiografi." Ole Jacob Hoel, Adresseavisen

”… lever opp til forventningene. Skildringene av det ville livet - som på godt og vondt utspant seg gjennom flere tiår - har nesten et filmatisk preg.”  Sten Inge Jørgensen, VG

"En elektromagnetisk opplevelse."  NY Times

KEITH RICHARDS/ James Fox:
LIVET.
SELVBIOGRAFIEN