Tatiana de Rosnay i 33 opplag i Norge

Denne uken gikk 25. opplag av Saras nøkkel og 8. opplag av Bumerang til trykk. Dermed nærmer Tatiana de Rosnay seg 180 000 solgte bøker her hjemme. I oktober kommet hennes nye roman Huset du elsket på norsk.

Paris, 1860-årene: Den store byfornyelsen pågår for fullt. Gammel bebyggelse må vike plassen for de nye, brede bulevardene og majestetiske bygningene. Hele kvartaler blir revet for å gi plass til det praktfulle Paris vi kjenner i dag.

Men mange må betale en høy pris for denne forvandlingen. En av dem er Rose, en kvinne i 60-årene. I hele sitt voksne liv har hun bodd i huset som har vært i mannens familie i generasjoner. Før mannen døde lovet hun ham at hun skulle ta vare på hjemmet deres, men nå har byfornyelsen nådd deres kvartal og huset skal rives. Rose nekter å forlate hjemmet. Hun bestemmer seg for å kjempe til siste åndedrag for å redde huset som rommer så mange gode minner, men også en grusom hemmelighet som hun har tiet om i over tretti år...

Huset du elsket er en gripende fortelling om en sterk og usedvanlig kvinne, i en tid med store ytre forandringer. Det er en roman som viser hvordan samfunnet rundt oss påvirker vårt liv. Men mest av alt er det en historie om kjærlighet og tilhørighet, og om viljen til å slåss for det man har kjært.

“Vil
Huset du elsket gjøre det like bra som Saras nøkkel, bestselgeren som nå er solgt i mer enn fem millioner eksemplarer over hele verden? Det vedder vi på. Utgangspunktet for fortellingen er formidabel." – Marie Claire

Tatiana de Rosnay ble i 2010 utpekt til Europas tredje mest leste forfatter, bare slått av Stieg Larsson og Dan Brown. Hun er av engelsk, russisk og fransk avstamning, og bor i Paris. Kinoaktuelle Saras nøkkel har nå ligget på New York Times’ bestselgerliste i over 110 uker. Huset du elsket gikk rett inn på franske bestselgerlister og er den av Tatianas romaner som har solgt mest i hardcover. Tatiana de Rosnay har arbeidet som journalist for Elle og Vanity Fair, og hun har skrevet flere romaner.

Les mer på http://bazarforlag.no/tittel/huset-du-elsket-/6237