Tatiana de Rosnays nye roman utsolgt før utgivelse

Tatiana de Rosnays nye roman, Huset du elsket, har solgt raskere enn både Saras nøkkel og Bumerang i hjemlandet Frankrike. Den nye romanen har også fått en "flying start" her i Norge: før utgivelsen torsdag 7. oktober er førsteopplaget utsolgt, og 2. opplag allerede på vei.

Paris, 1860-årene: Den store byfornyelsen pågår for fullt. Gammel bebyggelse må vike plassen for de nye, brede bulevardene og majestetiske bygningene. Hele kvartaler blir revet for å gi plass til det praktfulle Paris vi kjenner i dag.

Men mange må betale en høy pris for denne forvandlingen. En av dem er Rose, en kvinne i 60-årene. I hele sitt voksne liv har hun bodd i huset som har vært i mannens familie i generasjoner. Før mannen døde lovet hun ham at hun skulle ta vare på hjemmet deres, men nå har byfornyelsen nådd deres kvartal og huset skal rives. Rose nekter å forlate hjemmet. Hun bestemmer seg for å kjempe til siste åndedrag for å redde huset som rommer så mange gode minner, men også en grusom hemmelighet som hun har tiet om i over tretti år.

Huset du elsket er en gripende fortelling om en sterk og usedvanlig kvinne, i en tid med store ytre forandringer. Men mest av alt er det en historie om kjærlighet og tilhørighet, og om viljen til å slåss for det man har kjært.

"Vil Huset du elsket gjøre det like bra som Saras nøkkel, bestselgeren som nå er solgt i millioner av eksemplarer over hele verden? Det vedder vi på. Utgangspunktet for fortellingen er formidabel." - Marie Claire

En av Norges mestselgende internasjonale forfattere

Tatiana de Rosnay er en av Europas mest leste forfattere, hun slås bare av Stieg Larsson og Dan Brown. Saras nøkkel er utgitt i 40 land og har nå ligget på New York Times’ bestselgerliste i 134 uker. Saras nøkkel og Bumerang har solgt i mer enn fem millioner eksemplarer, hvorav 200 000 bare i Norge. Med to år på bestselgerlisten her hjemme og seks strake måneder som nr. 1 på pocketlisten i år er Tatiana for tiden en av Norges mestselgende internasjonale forfattere.

For mer informasjon, anmeldereksemplar eller intervjuforespørsel, kontakt Marthe Hov Jacobsen, Bazar Forlag, tlf 23 10 96 74, e-post: marthe.jacobsen@bazarforlag.com