Bedriftssystemer inngår avtale med Atea om salg av IronKey.

Report this content

(Oslo, 28. desember 2009). Bedriftssystemer AS har inngått en forhandleravtale med Ateas logistikksenter Atea Logistics AB om salg av IronKey til nordiske kunder.

Bakgrunnen for avtalen er at stadig flere kunder etterspør løsninger for mobil sikkerhet når de ansatte er på reise og har med seg sensitiv informasjon. IronKey tilfredsstiller de strengeste kravene til mobil sikkerhet. Atea ser på IronKey som et viktig supplement til sitt tilbud innen IT-sikkerhet IronKey er verdens sikreste minnepinne og bygger på samme krypteringsløsninger som det amerikanske forsvaret og andre offentlige etater benytter for å beskytte topphemmelig data. IronKey har FIPS 140-2 Level 3-godkjenning som innebærer at den oppfyller de strengeste sikkerhetskravene fra amerikanske myndigheter. Minnepinnen er robust og sikker med solid beskyttelsesdeksel, kraftig nøkkeladministrering og beskyttelse mot skadelige programmer. – Dette er en viktig avtale for Bedriftssystemer og vi befester vår posisjon som en av de ledende leverandørene av informasjonssikringsutstyr i Norden. Vi har spisskompetanse på it-sikring, enten det er mobil sikkerhet, krypteringsløsninger eller robuste produkter, sier daglig leder Jan Erik Njå i Bedriftssystemer. Bedriftssystemer har spesialisert seg på å levere løsninger innen informasjonssikkerhet til statlige organisasjoner og privat næringsliv. Selskapet bygger nå opp et solid og bredt forhandlernettverk for produkter og løsninger innen informasjonssikkerhet. Med sine over 4 300 ansatte er Atea (tidligere Ementor) representert i 72 byer i Norge, Danmark, Sverige, Finland, Litauen, Latvia og Estland.