CRAFT vant kampen om å bekle friidrettsstjernene

Norges Friidrettsforbund og CRAFT har i dag inngått en 4-årig samarbeidsavtale. Dette innebærer at både de største stjernene og talentene i norsk friidrett blir å se i CRAFTklær i årene som kommer.

Norges Friidrettsforbund (NFIF) har mange lovende talenter på vei opp. Flere har denne sesongen hatt gode resultater i både EM og OL.

- For oss var det viktig å velge en aktør som vil være med og utvikle oss videre. Vi har lagt lokal forankring, muligheter til å designe en egen Norgeskolleksjon og tilbakemelding fra utøverne på kvaliteten i CRAFT klærne, til grunn for beslutningen, sier generalsekretær i Norges Friidrettsforbund Kjetil Hildeskor.

Hos CRAFT er man på sin side veldig fornøyde med avtalen som varer til over OL i Rio de Janeiro i 2016.

-Vi i CRAFT er veldig stolte av å signere denne avtalen, og jeg må innrømme at jeg er svært glad for denne tillitserklæringen fra Norges Friidrettsforbund. Det at vi har blitt valgt etter utøvernes ønske og lokal tilhørighet gjør oss ekstra fornøyde. Det er ingen tvil om at dette kommer til å bli et spennende samarbeid, sier en fornøyd salgs- og markedsdirektør i CRAFT, Anders Corwin Bristøl.

Designer ny kolleksjon

CRAFT som tidligere i år slapp Rosa sløyfe kolleksjonen starter nå jobben med å designe en helt ny kolleksjon for landets beste friidrettsutøvere. Det er et stort prosjekt når et helt forbund skal ha en ny kolleksjon helt fra collegegensere til konkurranseantrekk. Norges Friidrettsforbund vil kunne påvirke designet på kolleksjonen, i tillegg til å være med på utviklingen av en helt ny sprinterdrakt. Mellomdistanseløperen Ingvill Måkestad Bovim har, som merkevarens frontfigur, allerede rukket å bli godt kjent med treningsklærne fra CRAFT. Det er ingen tvil om at utøverne har hatt en finger med i spillet når ny aktør har blitt valgt.

-Jeg er svært godt fornøyd med både klærne og samarbeidet jeg har med CRAFT. Det har jeg også fortalt til forbundet. Både kvaliteten og funksjonaliteten i klærne er bra, i tillegg har CRAFT produsert egne tekniske plagg kun til mitt behov og mine mål. Med en lokal organisasjon i Norge får man den hjelpen man trenger raskt. Det er veldig gøy at vi får CRAFT også på landslaget, sier Måkestad Bovim entusiastisk.

Samarbeid

Med CRAFT som leverandør er Friidrettsforbundet kommet i godt selskap. Produsenten av treningsklær har fra før av flere gode utøvere med seg, presentert på CRAFT-bloggen under navnet CRAFT crew. Merkevaren som neste år fyller 40 år er også leverandør av bekledning til Norges Cykleforbund. Sistnevnte har gitt designteamet i CRAFT noen hektiske måneder med både OL og nå sykkel-VM som står for tur. I London kunne man se Alexander Kristoff ta OL-medalje iført CRAFT antrekk.

- CRAFT er stolt av å samarbeide med noen av de beste idrettsutøverne i landet og dette er viktig for oss. Eliteutøvere som tilbringer mange timer i treningstøyet har strenge krav til funksjon og komfort. Deres tilbakemeldinger bruker vi aktivt i utviklingen av vår design, teknologi og kvalitet, avslutter Anders Corwin Bristøl.

For ytterligere kommentarer eller spørsmål, kontakt: Anders Corwin Bristøl, Salgs- og markedsdirektør CRAFT, telefon 913 07 180 Kjetil Hildeskor, Generalsekretær Friidrettsforbundet, telefon 901 50 944

Om CRAFT

CRAFT har laget tekniske treningsklær i over 30 år og varemerket har gjennomgått mange faser i årenes løp og CRAFT leverandørene har blitt stadig flere. Konseptet går likevel fremdeles ut på det samme: å produsere optimalt funksjonelt treningstøy for aktive mennesker. Kolleksjonen baseres på innovativ og tidsriktig design. Ekspertisen innen sports-spesifikke plagg kommer i hovedsak fra et langt og fruktbart samarbeid med eliteutøvere fra hele verden. Deres strenge krav til funksjon og komfort driver videre utviklingen av CRAFTs design, teknologi og kvalitet. Basert på tilbakemeldingene deres, designer CRAFT klær for utøvere på alle nivåer. Sjekk også ut CRAFT Norge Facebook.

Anders Corwin Bristøl
Salgs- og markedsdirektør CRAFT