DIGITASLBI OG RAZORFISH ANNONSERER NYTT INTERNASJONALT BYRÅLEDERSKAP

Ewen Sturgeon blir CEO i DigitasLBi International; Michael Karg blir CEO i Razorfish International.

LONDON og PARIS — 22. mai 2013—I kjølvannet av sammenslåingen av Digitas og LBi, annonsert Februar 2013, annonserer DigitasLBi og Razorfish nå et nytt, byråspesifikt internasjonalt lederskap.

Ewen Sturgeon, tidligere CEO i LBi International, vil få økt ansvar som CEO for det fusjonerte DigitasLBi International network. Michael Karg, tidligere COO International og og President EMEA i Razorfish og Digitas, vil bli forfremmet til CEO i Razorfish International.

Sturgeon, 46, bor i London og kommer til å jobbe under Luke Taylor, CEO i DigitasLBi Global. Karg, 41, bor i Paris og kommer til å jobbe under til Bob Lord, CEO i Razorfish Global.

- Etterhvert som våre to fremste markedsførings- og teknologinettverk – DigitasLBi og Razorfish – vokser og modnes internasjonalt, krever hver merkevare dedikerte, ansvarlige og inspirerende ledere. Et lederskap som fremmer byråets unike operative, vekst og innovative agenda på vegne av sine respektive klienter, sier Lord, som også overvåker begge de globale merkevarene under Digital Technologies Division innen Publicis Groupe.

- Jeg har jobbet med Michael i flere år og har personlig vært vitne til hans mot og evne til å ta enhver utfordring med eleganse og ansvar. Gratulerer til Michael og Ewen.

Taylor legger til:

- Ewen er en bemerkelsesverdig flink leder. Hans dyktige hender, som jobber side om side med vårt globale lederskap, gjør meg overbevist om at DigitasLBi vil fortsette å vokse.

Ewen Sturgeon

• Født i Skottland. Bor nå i London med sin kone og fire barn.
  • Ledelsesfilosofi: Skap et miljø hvor folk ikke er redde for å gjøre feil; husk alltid på at ingen plan overlever første kontakt.
  • Største utfordring I møte med byråer: Å kombinere strategisk innsikt, innholdsproduksjon og distribusjon for optimal ytelse i betalte, opparbeidede og egne kanaler. Videre styrke denne prosessen med IP og verktøy på et internasjonalt nivå gjennom en samarbeidskultur.

Sturgeon har vært EMEA Chief Executive i LBi siden januar 2008 og er en av de ledende figurene innen Europas digitale kommunikasjonsindustri. Han startet sin karriere som en av de opprinnelige partnerne i Wheel – en av pionerene innen digital markedsføring i Storbritannia. Da bedriften ble solgt til LB Icon i 2005 hadde Sturgeon en sentral rolle. Et år etter ble LBi født, i kjølvannet av LB Icons fusjonering med Framfab. Sturgeon har hatt en aktiv rolle i utvikling og implementering av digitale strategier for noen av LBi’s største kunde, inkludert Etihad, BT og Marks & Spencer.

Michael Karg

• Født i Østerrike. Bor nå i Paris med sin kone og to barn.
  • Mest imponert profesjonelt av: Hvordan framtidens markedsføring og markedsføringsinnovasjon for øyeblikket defineres i Kina.
  • Om ikke markedsføring… ville forsøkt å bygge en kjede med autentiske meksikanske taquerias.
  • Favoritt app: hvilken som helst bilservice app som Uber eller Hailo. Kjempenyttig!

Karg ble COO International Razorfish Digitas I 2010 og President EMEA I 2011.

Her har han hatt et fokus på å bygge opp og organisere kunnskapen og evnene nettverket i Razorfish Digitas International sitter på. Dette har gjort det mulig å levere nytenkende og prisvinnende arbeid for kunder på tvers av geografi.

Karg har vært engasjert i viktige globale kundereleasjoner som Intel og Asus. Han startet karrieren i konsernet da han ble med Digitas i Boston i 2000. Her ledet han strategi- og analyseteamene, samt var ansvarlig for forhold til kunder som AT&T og SAP. I 2007 flyttet han tilbake til Europa etter at Digitas ble en del av Publicis Groupe.

Stephan Beringer, som siden 2010 har hatt ansvaret for både Digitas og Razorfish International, vil få en bredere rolle hvor han jobber sammen med Bob Lord innen Digital Technologies Division. Ytterligere detaljer vedrørende dette vil bli offentliggjort i en egen melding.

DigitasLBi

Det ledende og «mest komplette» partnerskapsnettverket av digitale byråer på global basis, bestående av noen av de fremste markedsførerne og merkevarene i verden.

Med 5,700 eksperter i 25 land i hele verden er DigitasLBi blant de beste globale byråene. I 2012 fikk Digitas og LBi totalt over 200 priser globalt, inkludert to Cannes Lions Grand Prix og SXSW People’s Choice Award. Digitas fikk nylig også tittelen som OMMA Agency of the Year 2012 og LBi UK Digital Agency of the Year 2012 av Marketing magazine. Digitas USA står bak merkevareplattformen, The Third Act: produsentene bak første og mest annerkjente arrangement for digitalt innhold, The NewFront.

Med søsterselskapene Starcom MediaVest Group, ZenithOptimedia, og Razorfish, er DigitasLBi medlem av Publicis Groupe. Publicis Groupe [notert på Euronext Paris børsen - FR0000130577 – og en del av CAC 40 indexen] er verdens tredje største kommunikasjonsgruppe. Med aktiviteter som spenner over 104 land på fem kontinenter, tilbyr Publicis Groupe både lokale og internasjonale kunder et komplett spekter av reklame. I Norge er de blant annet representert med LBi AS i Trondheim.

Nettside: http://www.publicisgroupe.com

http://www.digitas.com| Twitter: @Digitas | Facebook: Digitas Fan Page | Blog: Digitas Distillery

Razorfish

Det eneste digitale byrået til å motta back-to-back rangeringer i Advertising Age’s 2011 og 2012 A-List. Som en av de største interaktive markedsførings- og teknologibedriftene i verden, hjelper Razorfish kundene å bygge bedre merkevarer ved å levere forretningsresultater gjennom kundeopplevelser.

For å støtte kundenes forretningsmessige behov kombinerer Razorfish det ypperste av lederskap fra konsulentverdenen med de beste evnene innen markedsføring. Dette innebærer blant annet lansering av nye produkter, reposisjonering av merkevare eller deltakelse i den sosiale verdenen. Razorfish har kontor som dekker markeder i Australia, Brasil, Kina, Tyskland, India, Japan, Storbritannia og USA, for å nevne noen. Razorfish er en del av Publicis Groupe.

For mer informasjon besøk www.razorfish.com. Følg Razorfish på Twitter @razorfish.

Tine Haseth Balestrand
Head of operations, LBi Norway