Flere feirer hyttejul

Report this content

Mange velger i år å feire jul på hytta viser tall fra DEFA HyttaMi. Over 2500 brukere har vært innom nettsidene og satt på varmen i hytta for julehelga, og tallet stiger.

Det er mye som tyder på at hytta har blitt mer enn et sted å feire påsken. DEFA HyttaMi melder om en økning av antall kunder som velger å varme opp hytta til jul. Nærmere 40 % av kundene som benytter seg av tjenesten «Ring Hytta Varm» har så langt vært innom og satt på varmen. Dette er en signifikant økning fra samme periode i fjor. Tallene antyder at mange ønsker å komme seg bort fra det maset som preger julestria hjemme og ha en mer avslappet julefeiring på hytta.

- Vi forstår veldig godt den pågangen vi har hatt i det siste. Når hytteeiere ikke trenger å tenke på å måtte bruke den første dagen av helga til å varme opp hytta, men kan komme frem til ei som er ferdig varmet er det lettere å feire jula samme plass som de feirer påska, forteller Torfinn Schifloe, Sales and Marketing Manager i DEFA AS Services.

Lettvint sikkerhet

Som en av de med lengst fartstid i et stadig økende marked, er det en bred kundebase DEFA HyttaMi baserer disse tallene på. Rundt 25 000 hytteiere benytter seg i dag av deres «Ring hytta varm»-produkter og andre tjenester de leverer på hytteovervåkning. Med systemer som lar seg styre via GSM og internett har det for mangehytteiere blitt en lettvint ekstra sikkerhet mot frost- og vannskader på hytta.

DEFA HyttaMi sin «ring hytta varm»-løsning har også blitt en populær julegave, noe som merkes på antall bestillinger i førjulstida. Med 600 solgte enheter bare i oktober har pågangen også her hatt en økning fra året før.

Nyttårsaften på hytta

Antall hytteeiere som «ringer hytta varm» til nyttårsfeiringen og mellomjula også har blitt flere. Blant disse er det flere hundeeiere som har gitt positive tilbakemeldinger.

- Mange hunder blir nervøse og stresset av fyrverkeri og det bråket som følger med på nyttårsaften, og derfor velger mange å ta turen til hytta eller ferieboligen for å feire et litt roligere nyttår. Det er jo også veldig koselig med en slik feiring, når du kan starte dagen derpå med å ta på deg skiene og gå en tur, avslutter Schifloe.

Om DEFA HyttaMi

DEFA HyttaMi er en abonnementbasert tjeneste og omfatter GSM-abonnementet som står i styringsproduktet, kostnader i forbindelse med bruk av produktet, samt tilgang til den enkleste og mest effektive måten for fjernstyring og overvåkning av strøm, varme og alarm i hytta di. DEFA HyttaMi gir deg en trygg og sikker løsning med full kontroll av varme og alarm på din hytte.

Torfinn Schiefloe
Sales and Marketing Manager