Nå er det jentenes tur til å designe sykkel hos BIKEID

Den svenske sykkeprodusenten BIKEID er, med sine stilrene sykler som kunden selv kan sette farger på, et friskt alternativ til tradisjonelle sykkelforhandlere. Nå lanseres en damemodell.

Som for andre sykler fra BIKEID settes det også her fokus på design og sykkelglede. Den nye sykkelen er en moderne versjon av den klassiske damesykkelen. Klumpete ballongdekk og trege pedaler er skiftet ut med smale, raske hjul og to intregrerte gir. Du girer med foten, et lett spark bakover er nok. Sykkelen har fotbremse og håndbremse foran.

-       Da vi forsket på dette, forsto vi ganske raskt at sykkelbransjen ikke har vært spesielt flink til å lytte til sine kvinnelige kunder. Hvis du ikke vil ha en racer, er det nesten umulig å finne er sykkel som er praktisk og god å sykle på, forklarer Mattias Erlandsson, produktansvarlig hos BIKEID.

En morsom og praktisk nyhet er iPhone-futteralet som leveres med hver sykkel. Futteralet er i ekte skinn, og fås i fargene sort, hvit, rød, grønn, turkis og rosa. Det kneppes enkelt fast i sykkelkurven. Mattias Erlandsson fortsetter:

-       Vi har forhåpentligvis gjort livet litt lettere for alle de som har ønsket seg funksjonell oppbevaring av mobilen eller musikkspilleren sin når de sykler.

Når du designer sykkelen din, kan du selv velge farge på rammen, dekkene, setet, kjedet og håndtakene. Kombinasjonsmulighetene er nesten uendelige, og det er stor sjanse for at sykkelen din blir unik – også noe å tenke på for sykkeltyven...

Syklene kan kjøpes på bikeid.se, samt i BIKEID Store i Brahegatan 6, midt i Stockholm.

Sykkelen koster 5500 NOK, inkludert moms og frakt til Norge.

Mer informasjon finner du på www.bikeid.se, og du kan også kontakte:

Anders Dahlberg, markedsansvarlig hos BIKEID,

Tlf.: +46(8) 400 26 260, E-postadresse: anders.dahlberg@bikeid.se

BIKEID drives av A Frame AB, og har siden starten i 2009 fokusert på å tilby kundene sine kvalitetssykler som kunden kan sette sitt eget preg på. Foretaket drives i dag av fire personer som har gjort sin felles drøm til virkelighet. Styret er hjemmehørende i Stockholm, der tre av entreprenørene driver sin virksomhet. Den fjerde partneren er stasjonert i Shanghai.

Tags: