Biotec Pharmacon ASA søker om notering på Oslo Børs

Report this content

Biotec Pharmacon ASA søker om notering på Oslo Børs (Oslo, 1. september 2005) Biotec Pharmacon ASA har sendt søknad om notering på Oslo Børs. Biotec Pharmacon er et biofarmasøytisk selskap som blant annet utvikler nye farmasøytiske produkter til bruk i behandling av immunrelaterte sykdommer som kreft, kroniske sår og ulike infeksjoner. Søknaden om børsnotering vil bli behandlet av børsstyret i dets møte 28. september 2005. Selskapet tar sikte på å være notert på Oslo Børs i løpet av siste halvdel av oktober iår. Alfred Berg og Pareto er valgt som tilretteleggere for børsnoteringen. For ytterligere informasjon, vennligst kontakt: Adm. direktør Gunnar Rørstad, tlf. (47) 77 64 89 00, mob. (47) 91 36 59 42 Finansdirektør Finn R. Samuelsen, tlf. (47) 23 11 34 76, mob. (47) 95 14 87 51 Om Biotec Pharmacon Tromsøbaserte Biotec Pharmacon ble stiftet i 1990 og utvikler farmasøytiske produkter til behandling av immunrelaterte sykdommer. Selskapet har utviklet det bioaktive stoffet SBG, som utløser mekanismer som styrker immunforsvarets evne til å ødelegge kreftceller, reparere sår og bekjempe infeksjoner. I tillegg produserer og selger Biotec Pharmacon ikke-farmasøytiske produkter. Biotec Pharmacon har et omfattende samarbeid med anerkjente akademiske institusjoner og forskningsinstitusjoner som for eksempel Memorial Sloan-Kettering Cancer Center i New York, Royal Marsden & The Institute of Cancer Research i London og Haukeland Sykehus i Bergen. Biotec Pharmacon har i dag 55 ansatte og kontorer i Tromsø, Oslo og Irvine i USA. Omsetningen i konsernet utgjorde i 2004 NOK 74 millioner. Ytterligere informasjon finnes på www.biotec.no. ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=126371&fn=wkr0007.pdf