Brage brønn testet mer enn 15 000 fat per dag

Stavanger, 8. desember 2008: Norwegian Energy Company ASA (Noreco, OSE:NOR), Operatøren StatoilHydro har gjennomført en vellykket kompettering av en brønn på nord-flanken av Brage feltet. Brønnen har blitt testet med stabil oljeproduksjon på over 15 000 fat olje per dag. Dette representerer mer enn 1 800 fat olje per dag til Noreco.

-          Vi er veldig fornøyd med de gode resultatene fra brønnen, som vil gi en betydelig økning i produksjon og reserver i Brage-feltet. Vi ser frem til det videre boreprogrammet på Brage, sier administrerende direktør Scott Kerr i en kommentar.

StatoilHydro har gjennomført en vellykket komplettering av A-01 AT2 (Knockando Brent) brønnen på nord-flanken av Brage feltet. Brønnen ble satt i produksjon 3. desember 2008, og har blitt testet med stabil oljeproduksjon på over 15 000 fat olje per dag. Brønnen vil sannsynligvis bli strupet tilbake til en rate på 11 000 fat per dag i normal produksjon.

Noreco eier 12,6% av Brage feltet.

Scott Kerr, administrerende direktør (+47 992 83 890)
Einar Gjelsvik, direktør for investorkontakt (+47 992 83 856)