Lånefasilitet understøtter leteaktiviteten i 2009 og 2010

Stavanger, 29 juni, 2009: Norwegian Energy Company ASA (OSE:NOR), Noreco har inngått en låneavtale på 1050 millioner kroner med Sparebank 1 SR-Bank (lead), DnB NOR og BNP Paribas som vil finansiere Norecos lete og avgrensningsprogram på norsk sokkel i 2009 og 2010.

-          Vi er glad for å utvide våre gode relasjoner med  Sparebank 1 SR-Bank, DnB NOR og BNP Paribas gjennom denne låneavtalen, som gir oss kostnadseffektiv finansiering av lete og avgrensningsaktivitene våre i Norge, sier administrerende direktør Scott Kerr.

Låneavtalen skal benyttes til å finansiere opp til 70 % av Noreco's letevirksomhet i 2009 og 2010. Avtalen er en 1050 millioner lånetrekkfasiliteten inngått med Sparebank1 SR-Bank, DnB NOR og BNP Paribas som långivere  og vil erstatte dagens 800 millioners lånetrekkfasilitet for letekostnader. Låneavtalen vil endelig gjennomføres når sedvanlige betingelser er oppfylt.

Noreco har et selektivt leteprogram, med fokus på letebrønner med et betydelig verdiskapningspotensiale for selskapet. Selskapet vil i 2009 være med på fem letebrønner, hvorav tre allerede har blitt boret og har blant annet resultert i det betydelige gassfunnet Gita i Danmark og det tredje funnet (Gygrid) i lisens PL348 i Norge. Resultater fra den pågående brønnen Grosbeak i Norge forventes om kort tid.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt
Jan Nagell finansdirektør (+47 99 49 72 71)