Noreco gjennomfører oppkjøp av danske lisenser fra Chevron

Stavanger, 30. april 2008: Norwegian Energy Company ASA (Noreco, OSE:NOR), Noreco har innhentet alle nødvendige godkjennelser for sitt oppkjøp av to danske lisenser fra Chevron Denmark Inc. Som en del av Norecos omfattende leteprogram vil en letebrønn bli boret på Gita prospektet i sommer.
Noreco har nå mottatt alle nødvendige godkjennelser for sitt oppkjøp av 12% av lisens 9/06 og 9/95 i Danmark, og avtalen som ble inngått med Chevron i oktober 2007 vil nå formelt bli gjennomført. En letebrønn som skal teste to prospekter på totalt 493 millioner fat oljeekvivalenter (brutto) skal bores av operatøren Mærsk med riggen Ensco 101 i sommer. Ytterligere informasjon om brønnen er vedlagt.

Norecos leteprogram er godt i gang. Akkurat nå pågår leteboring på Galtvort prospektet  20 km vest for Draugen-feltet i Norge. StatoilHydro er operatør, og resultater er ventet i mai. Den neste brønnen på programmet er Ipswhich prospektet, hvor operatøren Dong etter planen vil starte boring i mai.

Norecos boreplan er vedlagt.

Scott Kerr, administrerende direktør (+47 992 83 890)
Einar Gjelsvik, direktør for investorkontakt (+47 992 83 856)