Noreco øker produksjonmål for 2008

Stavanger, 24. juli, 2008: Norwegian Energy Company ASA (Noreco - OSE:NOR), Oljeselskapet Noreco øker sin guiding for produksjon i 2008 med mer enn 25% til 11 500 - 12 000 fat oljeekvivalenter per dag.

- Basert på sterk produksjon fra vår portefølje på sju produserende felt øker vi guiding for 2008. Oppkjøpet av Talisman Oil Denmark tidligere i år har også bidratt til det økte produksjonsnivået, og selskapet genererer veldig sterk kontantstrøm fra driften, noe som understøtter selskapets videre vekst, sier administrerende direktør Scott Kerr.

- Den nye guidingen inkluderer ikke produksjon fra Talisman Oil Denmark fra 1. januar til 18. juni 2008, selv om vi øknomisk nyter godt av denne produksjonen. Fra og med 18. juni bokføres produksjonen, og som en følge av dette vil produksjonen for andre halvår være i overkant av 12 250 fat per dag, kommenterte Kerr.

I februar i 2008 rapporterte Noreco forventet produksjon av olje, gass og NGL for 2008 til å være 9 000 - 9 500 fat oljeekvivalenter per dag (boed). Basert på faktisk produksjon i første  halvår og nåværende forventning for andre halvår, er guiding for 2008 produksjon økt til en gjennomsnittsproduksjon for året på 11 500 - 12 000 boed. Guidingen inkluderer produksjon fra oppkjøpet av Talisman Oil Denmark fra 18. juni 2008, da transaksjonen ble formelt gjennomført.

Gjennomsnittsproduksjon for første halvår var 10 750 boed. Produksjonen i andre halvår 2008 er forventet å være i overkant av 12 250 boed. Planlagte revisjonsstanser på Sør Arne feltet (16 dager i august/september) og feltene i Siri området (6 dager i oktober) vil gjøre at produksjonen varierer fra måned til måned. Planlagt revisjonsstans på Bragefeltet ble gjennomført i henhold til plan i andre kvartal 2008.

Merk at 2008 guiding ikke inkluderer ca 1 500 boed fra de 30% av Siri feltet selskapet kjøpte fra Talisman fra perioden 1. januar til 18. juni 2008. Selv om Noreco økonomisk har nytt godt av denne produksjonen fra 1. januar teller selskapet kun denne produksjonen fra og med 18. juni.

Fakta om Norecos sju produserende felt
Noreco har eienandeler i følgende felt:

Felt
Eierandel
Land
Brage
Enoch
Siri
Sør Arne
Nini
Lulita
Cecilie