Nytt oljefunn for Noreco

Stavanger 11. juni 2009: Norwegian Energy Company ASA (Noreco - OSE:NOR), Noreco annonserer et oljefunn i leterønnen Gygrid I PL348 i Norskehavet. Dette er den tredje letebrønnen i lisensen, som er operert av StatoilHydro, og Noreco eier 17,5%

"Vi er godt fornøyd med resultatene fra Gygrid-brønnen. Det ble funnet lettolje i et reservoar av god kvalitet. Dette siste funnet øker sannsynligheten for ytterligere funn i en veldig lovende lisens" sier letedirektør Lars Fosvold

Det foreløpige volumet i Gygridfunnet er mellom 19-31 millioner fat oljeekvivalenter. Lisensen inneholder også funnet Galtvort som ble boret i fjor, og Tau-funnet. Det er mange identifiserte prospekter og leads, og det totale volumpotensialet for lisensen er av Noreco estimert til å kunne være opp mot 25 millioner fat oljeekvivalenter netto til Noreco.
Gygridbrønnen er del av Noreco`s utvalgte leteboringsprogram, som fokuserer på letebrønner som har høyt verdiskapningspotensial for Noreco. Noreco har gjort to funn i 2009, Gita i Danmark, og Gygrid som blir annonsert i dag. Resultatene fra den pågående letebrønnen  Grosbeak operert av Wintershall er forventet å komme i juli.

Fakta om letebrønnen Gygrid, 6407/8-5 S&A
Dette er den tredje og fjerde letebrønnen i utvinningstillatelse 348
6407/8-5 S ble boret til et vertikalt dyp av 2347 meter under havflaten og ble avsluttet i Åreformasjonen i nedre jura. 6407/8-5 A ble boret til et vertikalt dyp av 2123 meter i Tiljeformasjonen i nedre jura. Brønnene blir permanent plugget og forlatt.
Brønnene ble boret på 247 meters havdyp av boreinnretningen West Alpha, som flyttes til utvinningstillatelse 407 i Nordsjøen for å bore avgrensningsbrønn 17/12-4 der BG Norge AS er operatør.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt
Scott Kerr, administrerende direktør (+47 992 83 890)
Einar Gjelsvik, direktør for investorkontakt (+47 992 83 856)