Produksjon mai 2010

Stavanger, 9. juni 2010, Norwegian Energy Company ASA (Noreco, OSE:NOR): Norecos olje- og gassproduksjon i mai 2010 var 13.500 fat oljeekvivalenter (oe) per dag. Netto realisert pris var 71 dollar per fat oe, justert for oljeprisopsjoner, lagerverdier og NGL- og gasspriser.

Produksjonen fra de fire feltene i Siri-området ble totalt 17.400 fat per dag (6.500 fat per dag netto til Noreco), fortsatt påvirket av de tidligere omtalte utfordringene knyttet til gasshåndteringskapasiteten. I tillegg ble en av Siri-brønnene nedstengt i påvente av reparasjon av en undervanns sikkerhetsventil. Siri-feltet produserte 4.800 fat per dag (2.400 netto), Nini Øst 8.000 fat per dag (2.400 netto), Nini 3.525 fat per dag (1.050 netto), mens Cecilie-feltet produserte 1.050 fat per dag (650 netto). Det er planlagt en femdagers vedlikeholdsstans i juni, hvor det blant annet vil bli gjennomført tiltak for å forbedre gasshåndteringen.

Brage-produksjonen økte til 40.950 fat oe per dag (4.975 netto) som følge av høy regularitet samt oppstart av en ny brønn, mens Syd Arne fortsatte å levere stabil produksjon på 23.400 fat per dag (1.525 netto). Netto produksjon til Noreco fra feltene Enoch og Lulita var henholdsvis 200 og 300 fat oe per dag.

Produksjonsvolumene er foreløpige og selskapet tar forbehold om justeringer, endelige allokeringer mellom felt, kvalitetsjusteringer og priser.

Kontaktpersoner:
Scott Kerr, administrerende direktør (+47 99 28 38 90)
Einar Gjelsvik, direktør for strategi og investorkontakt (+47 99 28 38 56)
Kjetil Bakken, investorkontakt (+47 91 889 889)