PM fra Ikea og Skanska: Trekning av BoKlok-boliger i Holmestrand

Report this content

Presseinformasjon 17.juni 2005 Trekning av BoKlok-boliger i Holmestrand Lørdag avgjøres det hvem som får kjøpe 20 BoKlok-boliger som skal oppføres på Søndre Kleivan utenfor Holmestrand. Det har meldt seg langt flere kjøpere enn det er boliger, og trekningen finner sted lørdag 18. juni klokken 14.00 på Passasjen kjøpesenter. – Det er rift om boligene, og for personene som er på jakt etter et nytt hjem til en svært lav pris står det mye på spill, forteller Pål Tronstad, adm dir i Skanska Bolig. De heldige vinnere får kjøpe sin nye bolig på stedet. Boligene ventes å stå ferdig til sommeren 2006. – Interessen for BoKlok-leilighetene har vært formidabel siden gjennomføring av det første prosjektet på Rygge i 2002, sier Pål Tronstad, adm.dir. i Skanska Bolig. BoKlok husene bygges i tun, hvert hus er på to etasjer og to til tre leiligheter i hver etasje. Prosjektene består av toroms leiligheter på 50 kvm. og treroms leiligheter på 65 kvm. Leilighetene er bevisst bygget for å gi god romfølelse. Alle leilighetene har enten balkong eller uteplass. Kjøkken, bad og garderobe har IKEA innredning, og ved innflytting får alle beboere en gavesjekk samt tilbud om innrednings- og monteringshjelp. – IKEA har lang erfaring med å tilby form- og funksjonsriktige møbler til en lav pris. Med BoKlok ønsker vi å bidra til at småhusholdninger også kan kjøpe tilsvarende standard på bolig til en pris de har råd til å betale, sier Linda Refvik, markedssjef i IKEA Norge. Om BoKlok BoKlok er et samarbeidsprosjekt mellom IKEA og Skanska, og ideen er å lage rimelige boliger etter småhusholdningenes behov og ønsker. Utgangspunktet var et regnestykke basert på hva husholdningen har råd til å bo for etter at andre utgifter er dekket. BoKlok-satsningen er i full gang i Norge, med pågående prosjekter i blant annet Nesodden, Sarpsborg, Holmestrand og Bergen. I år regner man med å kunne legge ut 80 - 90 enheter for salg. For mer informasjon Pål Tronstad, Administrerende direktør Skanska Bolig AS tlf: 92 25 11 15 Rune Haugsdal, regionssjef Bergen Skanska Bolig AS tlf 92 25 11 88 Camilla Lindemann, informasjonssjef IKEA Norge, 995 06 010 ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no