PM fra Ikea og Skanska: Trekning av BoKlok-boliger på Juviksstølen

Report this content

Presseinformasjon 17.juni 2005 Trekning av BoKlok-boliger på Juviksstølen Lørdag avgjøres det hvem som får kjøpe 24 BoKlok-boliger som skal oppføres på Juviksstølen utenfor Bergen. Det har meldt seg langt flere kjøpere enn det er boliger, og trekningen finner sted lørdag 18. juni klokken 18.00 på IKEA i Åsane. – Det er rift om boligene. Sist vi solgte BoKlok leiligheter i Bergen kom det over 500 interesserte til IKEA i Åsane i håp om få en leilighet, sier Rune Haugsdal, regionssjef Bergen i Skanska Bolig. 24 BoKlok leiligheter skal bygges på Juviksstølen utenfor Bergen. Rimelige og praktiske boliger for de som vil bo i landlig idyll nær byen. De heldige vinnere får kjøpe sin nye bolig på stedet. Leilighetene står ferdig sommeren 2006. – Interessen for BoKlok-leilighetene har vært formidabel siden gjennomføring av det første prosjektet på Rygge i 2002, sier Pål Tronstad, adm.dir. i Skanska Bolig. BoKlok husene bygges i tun, hvert hus er på to etasjer og to til tre leiligheter i hver etasje. Prosjektene består av toroms leiligheter på 50 kvm. og treroms leiligheter på 65 kvm. Leilighetene er bevisst bygget for å gi god romfølelse. Alle leilighetene har enten balkong eller uteplass. Kjøkken, bad og garderobe har IKEA innredning, og ved innflytting får alle beboere en gavesjekk samt tilbud om innrednings- og monteringshjelp. – IKEA har lang erfaring med å tilby form- og funksjonsriktige møbler til en lav pris. Med BoKlok ønsker vi å bidra til at småhusholdninger også kan kjøpe tilsvarende standard på bolig til en pris de har råd til å betale, sier Linda Refvik, markedssjef i IKEA Norge. Om BoKlok BoKlok er et samarbeidsprosjekt mellom IKEA og Skanska, og ideen er å lage rimelige boliger etter småhusholdningenes behov og ønsker. Utgangspunktet var et regnestykke basert på hva husholdningen har råd til å bo for etter at andre utgifter er dekket. BoKlok-satsningen er i full gang i Norge, med pågående prosjekter i blant annet Nesodden, Sarpsborg, Holmestrand og Bergen. I år regner man med å kunne legge ut 80 - 90 enheter for salg. For mer informasjon Pål Tronstad, Administrerende direktør Skanska Bolig AS tlf: 92 25 11 15 Rune Haugsdal, regionssjef Bergen Skanska Bolig AS tlf 92 25 11 88 Camilla Lindemann, informasjonssjef IKEA Norge, 995 06 010 ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no