Bonava melder om bra salg av prosjektleiligheter

Report this content

Boligutvikleren setter flere boliger til salgs, og starter byggingen av sitt siste prosjekt i Åsane

Boligutvikleren Bonava går nå i gang med å bygge Byhagen II i LonaParken i Åsane. Prosjektet hadde salgsstart i august, og takket være stor interesse er det mulig å iverksette byggestart allerede nå. Prosjektet blir det siste Bonava bygger i Åsane hvor selskapet i løpet av de seneste årene har skapt et helt nytt nabolag til 364 familier.

«Vi er stolte av det bomiljøet vi har bidratt til å skape i LonaParken, med Byhagen avslutter vi en vellykket periode i Åsane», sier Andreas Hovden, regionssjef for Bonava Norge. «Vi har blitt positivt overraskede over responsen på de nyeste prosjektene våre, og det er selvfølgelig også grunnen til at vi kan stikke spaden i jorden i Byhagen II tidligere enn først ventet», fortsetter Hovden.

Samtidig satser Bonava også i et annet område. På Sandsli har firmaet merket en overraskende stor etterspørsel etter boliger, og setter derfor nå andre byggetrinn i prosjektet Sandslihøyden til salg nå på søndag. «Etterspørselen etter boliger på Sandsli har vært overveldende, så her er vi også trygge på at det er et godt tidspunkt å utbyde andre etappe av et prosjekt som ble godt mottatt av de første kjøperne».

Hovden forteller videre at dette prosjektet er det første Bonava selv står for byggingen av. «Det gir betraktelig større kontroll over byggeriet og byggeprosessen som helhet. Dette gleder vi oss veldig til, da det gir oss muligheten til bedre å styre kundens helhetsopplevelse. Det er en strategisk avgjørelse for Bonava å inndra byggeprosessen i porteføljen vår, og nå er det også på tide å implementere denne beslutningen i Norge».

Bonava forventer at de første beboerne flytter inn i Sandslihøyden i 2019.

Pressekontakt: Kommunikasjonssjef Dorte Andersen, 45 41 70 45 07, dorte.andersen@bonava.com

Bonava er et av Nord-Europas ledende boligutviklingsselskaper. Bonava springer ut fra NCC og har skapt hjem og nabolag siden 1930-årene. I dag har Bonava 1600 medarbeidere i Sverige, Tyskland, Finland, Danmark, Norge, St. Petersburg, Estland og Latvia med en omsetning på 13,5 milliarder SEK. Bonava’s aksjer er notert på Nasdaq børsen i Stockholm.

Tags: