Ny leserrekord for Vi i Villa

PRESSEMELDING FRA BONNIER RESPONSMEDIER AS: Fortsetter å øke: Ny leserrekord for Vi i Villa (OSLO, 15. MARS 2006): Boligmagasinet Vi i Villa har satt en nesten uslåelig rekord. Ifølge Markeds- og Mediainstituttets (MMI) halvårige landsomfattende måling av lesertall for ukeblader og magasiner, leses hver utgave av over halvannen million nordmenn. Med 1.503.000 lesere leses Vi i Villa av langt flere enn Se og Hør og VG, som hevder de er henholdsvis Norges største ukeblad og –avis. Det store nordiske Bonnier-konsernet etablerte bolig-magasinet Vi i Villa for bare fem år siden. Det distribueres seks ganger i året gratis til samtlige norske husstander i eneboliger og rekkehus i Norge. I Sverige har Vi i Villa eksistert i over femti år, og er et av landets største lesersuksesser. Det samme er i ferd med å skje i Norge. Fremgangen det siste halvåret er på hele 28.000 lesere, og leses nå av bare 17.000 færre enn Lørdags-VG, som er landets mest leste publikasjon (VGs lesertall måles av TNS Gallup). -- I en tid der mange trykte publikasjoner merker nedgang i lesning på grunn av lekkasje til andre kanaler, kunne også vi frykte at vi hadde nådd et metningspunkt. Derfor er en fremgang på ytterligere 28.000 lesere, slik at vi har rundt 1,5 millioner lesere med god margin for Vi i Villa, helt fantastisk, sier Per R. Mortensen, adm. direktør i Bonnier Responsmedier AS. Mortensen legger vekt på at suksessen skyldes fokus og hardt arbeid, en sterk internkultur, produktutvikling, lojale annonsører og ikke minst et innhold av høy kvalitet som trekker leserne til bladet. -- Selvfølgelig skader det ikke at vi har en sterk norsk økonomi for tiden, men det hjelper ikke på lesertallet, snarere tvert imot. Vi konkurrerer om oppmerksomhet med alle andre massemedier der antall titler øker nærmest daglig, og sett i lys av dette er tallene desto mer imponerende, sier Mortensen. MMI har plassert Vi i Villa i kategorien Bolig/interiørblader, som aggregert har i overkant av 3 millioner lesere. Vi i Villa har med andre ord like mange lesere som alle andre blader og magasiner i denne kategorien har til sammen. Mens Vi i Villa kan notere seg for solid fremgang, har de nærmeste på listen alle en markert tilbakegang. For nærmere informasjon: Adm. direktør Per R. Mortensen, telefon: 9087 1076, epost. prm@respons.bonnier.no ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=195296&fn=wkr0007.pdf http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=10728&lang=NO