Rekordhøye lesertall for Norges største boligmagasin

Report this content

P R E S S E M E L D I N G Oslo, 15. september 2006 Rekordhøye lesertall for Norges største boligmagasin Nordmenns interesse for bolig, innredning, oppussing og hage når stadig nye høyder. Norges største boligblad Vi i Villa har nå 1.555.000 lesere av hver utgave. Det er 52.000 flere enn på samme tid i fjor. Det viser de offisielle lesertallene for magasiner og ukeblader, som i dag ble frigitt fra markedsanalyse- og meningsmålingsinstituttet Synovate MMI. Instituttet gjennomfører halvårige landsomfattende målinger av lesertall, og i dag ble det klart at Vi i Villa har 363.000 flere lesere enn Norges største ukeblad Se og Hør. Vi i Villa er med dette Norges mest leste trykte publikasjon. – Selv om Vi i Villa er et boligmagasin som distribueres gratis til norske boligeiere, er det likevel meget positivt overraskende at vi fortsetter å øke våre lesertall år for år; det er tydelig at vi har skapt et produkt som settes pris på av stadig flere nordmenn. Konkurransen i avis- og bladmarkedet er knallhard, og ser vi på profilerte boligblad som Bonytt, Interiørmagasinet og Elle Interiør, går alle disse tilbake sammenlignet med forrige måling i mars i år. Selv om vi som boligblader har noe ulike profiler retter vi oss likevel alle til den samme målgruppen, nemlig bolig- og interiørinteresserte nordmenn, sier Per Mortensen, administrerende direktør i Bonnier Responsmedier AS. Bonnier Responsmedier, som står bak utgivelsen av Vi i Villa, er et datterselskap av Nordens største mediekonsern Bonnier AB. I Sverige har bladet eksistert i femti år, og er i dag et av landets største lesersuksesser. Mortensen ser ikke bort i fra at bladets status i Norge etter hvert kan oppnå samme posisjon som i Sverige. – I Norge har Vi i Villa eksistert i seks år, og det tar tid å etablere et nytt konsept. Men dagens lesertall og tilbakemeldinger fra annonsører og samarbeidspartnere forteller oss at vi virkelig er i ferd med å finne vår posisjon. Dessuten har vi satset mye på å oppdatere og videreutvikle websiden vår www.viivilla.no, som jeg tør påstå er en av de beste forbrukernettstedene når det kommer til generelle tips om alt som har med hage, bolig, interiør og oppussing å gjøre, sier Per Mortensen. – Å stable Vi i Villa på bena har vært en omfattende prosess med mye hardt arbeid, men takket være målrettede medarbeidere og stor tro på et vinnerkonsept ser vi nå at det betaler seg. Og vi kunne ikke vært mer fornøyde, sier han. For mer informasjon, kontakt: Per Mortensen, telefon: 908 71 076 ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=282487&fn=wkr0007.pdf