Norge søker etter sko som aldri før!

​Reiser og elektronikk har lenge vært Norges vanligste søkemner på nettet. Nå øker søk på utseende-relaterte produkter som sminke, klær og ikke minst sko.

I juli 2007 hadde både reiser og klær flere søk enn sko, men dette har gradvist blitt forandret. I august i år hadde sko nesten dobbelt så mange søk som reiser, og juli ble den føste måneden hvor antall søk på ordet sko var høyere enn antall søk på ordet klær.* "Adferden på nettet har begynt å endres. Tidligere kunne man se at nesten alle som handlet på nettet gjorde det for å finne den beste prisen. Nå ser man at flere og flere mennesker oppdager og setter pris på andre fordeler ved nettet. "Internett er overlegent når det gjelder utvalg og åpningstider. Det er ikke mulig for fysiske butikker å ha samme brede sortiment som nettbutikkene kan ha, å samtidig gjøre det enkelt for kundene å finne produktet de leter etter, sier Katrine Rasmussen, Country Manager for Brandos.no.

Bild: Google Trends

Utvalget av sko på nettet i Norge øker i takt med etterspørselen. Brandos.no er den største skobutikk på nettet og har nå nådd over 10.000 modeller. Dette er Skandinavias største utvalg.  15. Oktober 2009 hadde Brandos.no 6132 modeller. Nå har dette tallet steget med mer enn 50 %. "10.000 modeller er mye om du sammenligner med en vanlig skobutikk på kjøpesenteret. Men vi stopper ikke her. Vi vil fortsette å utvide produktspekteret, slik at vi kan fortsette å leve opp til løftet om å tilby sko for enhver anledning og alle smaker " slutter Katrine Rasmussen.

*Kilde: http://www.google.no/insights/search/#q=sko%2Ckl%C3%A6r%2Creiser&geo=NO&date=1%2F2006%2057m&cmpt=q

Country Manager NO, BRANDOS.no

NO: +47 21 04 92 68