Norges største skobutikk på nettet åpner i Storbritannia

Norges største skobutikk på nettet har offisielt åpnet dørene i Storbritannia. Med mer enn 14.000 modeller og ikke mindre enn 320 kjente varemerker blir Brandos umiddelbart en av Storbritannias største aktører.

Brandos åpnet i Sverige i 2006 og har siden dette ekspandert kraftig. De Skandinaviske landene ble raskt en viktig del av virksomheten, og i dag selger Brandos sko i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Tyskland, Holland, Belgia og nå også i Storbritannia.

Det kommer ikke som noen overraskelse at Brandos har valgt å gå inn på akkurat dette markedet. I følge en undersøkelse utført av Capgemini* brukte konsumenter i Storbritannia £5,1 milliarder på online handel i Januar 2011, noe som tilsvarer £83 per person. Dette er en økning på 21% i forhold til samme periode året før.

Katrine Rasmussen, Country Manager for Norge og Danmark, sier: ”Siden Brandos åpnet for noen år siden, har virksomheten ekspandert i et imponerende tempo med millioner av besøkere og flere hundredtusener solgte sko og støvler. Vi er stolte av å kunne tilby Skandinavias største utvalg av skotøy, og vårt mål er å tilby alle slags sko til alle slags kunder uavhengig av alder, stil eller skostørrelse. Denne forretningsmodellen har vært en suksess på våre andre europeiske markeder, og det blir utrolig spennende å lansere Brandos på et så stort og mangfoldig marked som Storbritannia."

Brandos i Storbritannia kan besøkes her: www.brandosa.co.uk

* Source: IMRG, the industry body for global e-retailing

Country Manager Norge & Danmark
E-post: katrine.rasmussen@brandos.com
Url: www.brandos.no

Om Brandos
Med mer enn 13.000 modeller og 315 kjente merker er Brandos Skandinavias største online skobutikk med skotøy til menn, kvinner og barn. Brandos kan tilby fri frakt og fri retur samt 30 dagers åpent kjøp. Brandos har online butikker i åtte land i Europa: Sverige, Danmark, Norge, Finland, Storbritannia, Tyskland, Holland og Belgia.