Briiz fester grepet i telemarkedet

(Oslo 24/11-2005) IP-telefoniselskapet Briiz kan vise til positive tall for tredje kvartal i år, etter at selskapet i denne perioden har overtatt IP24 og Fix Telecom sine kunder. Konsolideringen av disse virksomhetene er nå gjennomført.

Til tross for de problemene selskapet opplevde i forbindelse med overtagelse og sammenslåing, har Briiz i dag mer enn 40 000 aktive kunder. Briiz oppnådde en omsetning på 43,5 millioner kroner, og et resultat før skatt på 2,3 millioner kroner (inkludert engangskostnader) i tredje kvartal. - Vi er tilfreds med situasjonen i selskapet, og ser spennende muligheter fremover. Vår markedsposisjon, kombinert med god likviditet, setter oss i stand til å ta nye markedsandeler i et stadig mer interessant marked for IP-telefoni, sier administrerende direktør Arne Aarnes i Briiz. Offensivt salg I tillegg til å satse ytterligere i etablerte salgskanaler – som Expert-kjeden – vil det nå bli kanalisert betydelige ressurser til direktesalgsaktiviteter mot forbrukere. Det er ventet vekst i markedet for IP-telefoni det nærmeste året, og Briiz har ambisjoner om å hente hjem en stor del av denne veksten. - Slik vi leser markedet, har vi så langt kun sett starten på IP-bølgen. Etter hvert som det går opp for folk flest at det faktisk er mulig å kutte telefonikostnadene på en så enkel måte, vil stadig større forbrukergrupper skifte til vår moderne teknologi. Briiz er nå godt rigget for vekst innen de nye mulighetene som har oppstått i telemarkedet, sier Aarnes. For ytterligere informasjon: Briiz Gruppen AS Administrerende direktør Arne Aarnes Tel: 928 55 855