God utvikling for Briiz Gruppen

God utvikling for Briiz Gruppen

(Oslo 07/12-2006) Teleselskapet Briiz Gruppen AS oppnådde et driftsresultat på ca. 1 million kroner i tredje kvartal 2006, etter en omsetning på ca. 24 millioner for samme periode. Selskapet kan dermed vise til en positiv resultatutvikling gjennom året.

I tredje kvartal passerte selskapet 35 000 telekunder innen mobiltelefoni, fasttelefoni og IP-telefoni. Selskapet opplever herunder også en sterk vekst innen sitt siste satsningsområde, mobiltelefoni, som alene fikk 4500 nye kunder i dette kvartalet.

- Vi opplever en stabil og god kundetilstrømning, og kan konstatere at våre prismodeller er attraktive i markedet. I tillegg har vi lykkes å vri virksomheten over fra mindre lønnsomme produkter til produkter der vi har gode marginer. Dette arbeidet vil vi videreføre fremover sier administrerende direktør Tore Fevolden.

2006 er Briiz Gruppens andre driftsår, og selskapet har en stabil og god resultatutvikling. Det er gjennom året utført et omfattende restruktureringsarbeid, og en betydelig del av kostnadene forbundet med dette er tatt over driften i selskapet. Selskapet rapporterte tidligere et underskudd på 1,5 millioner for første kvartal. Dette er nå korrigert opp slik at regnskapet viser et underskudd første kvartal på ca. 1 million, et driftsresultat andre kvartal på ca. 750 000 og et driftsresultat i tredje kvartal på drøyt 1 million.
Med virkning fra årsskiftet skilte Briiz Gruppen ut selskapet Briiz Business Solutions. Denne virksomheten er nå avhendet i sin helhet – noe som gir betydelige, varige kostnadsbesparelser for BG.
Akkumulert for de tre første kvartalene har selskapet dermed et driftsresultat på 768 000 kroner. Takten i årets siste kvartal er positiv ved at leverandøravtaler er reforhandlet, og at restrukturering av selskapets drift gir full effekt fremover.
- Vi er stolte av den positive utviklingen i selskapet og registrerer at vi er én av kun tre aktører som faktisk tjener penger på bla. IP-telefoni. Videre tar sikte vi på å også tilby bredbånd i løpet av første kvartal 2007. Dermed vil selskapet være etablert som en totalleverandør av teletjenester noe våre kunder igjen vil nyte godt av, sier Fevolden.

Selskapet er i en god finansiell stilling og har gått fra å være en visjonær teleaktør i et fremvoksende marked, til å bli være en aktiv aktør med en bredt produktspekter i et konsoliderende marked.

For ytterligere informasjon:
Adm.dir. Tore Fevolden Styreformann Ole A. Madland
Tel: 410 00 000 Tel: 959 96 000
Informasjonen er sendt gjennom Observer http://www.waymaker.no